پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۹۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
سرگروه سابق تیم ملی تکواندو با اشاره به دستمزد پایین تکواندوکاران گفت: این یک معضل بزرگ برای تکواندو ایران محسوب می‌شود و سالیان سال است که تکواندوکاران با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

شعار سال: یوسف کرمی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: تکواندوکاران باید از مبلغ پایین قرارداد خود ۱۵ درصد حق هیأت تکواندو استان، و مربی و مالیات را پرداخت کنند که در نهایت مبلغ قابل توجهی برای آنها باقی نمی‌ماند. اعلام انصراف برخی از ملی پوشان برای حضور در لیگ برتر نه تنها به خودشان لطمه می‌زند که منجر به آسیب دیدن رشته تکواندو می‌شود.

قهرمان پیشین تکواندو جهان ادامه داد: تکواندوکاری که اعلام می‌کند اگر فلان مبلغ را به من ندهند بازی نمی‌کنم ابتدا به خود آسیب وارد می‌کند و سپس به ورزش تکواندو که سالیان سال است سرمایه گزاری کردیم یک ورزشکار را پرورش داده‌ایم و به اینجا رسانده‌ایم. و این مسئولیت فدراسیون را دو چندان می‌کند که مدیریت کند این مسئله را تا بازیکنان تکواندو چنین ذهنیتی برایشان بوجود نیاید.

وی افزود: خودم به شخصه بارها این سوال برایم بوجود می‌آمد که چرا مبلغ قرارداد ما بازیکنان زیاد نمی‌شود؟ ابتدا تفکرم بر این بود که تیم‌هایی که شرکت می‌کنند بودجه آن‌چنانی ندارند و یا در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند. اما سوال اینجاست که پولادگر خود اهل اصفهان است و با ارتباطاتی که دارد می‌تواند با تیم‌های فولاد ماهان، سپاهان، ذوب آهن صحبت کند و دلایل عدم حضور این تیم‌ها در لیگ را روشن کند، تیم‌هایی که سال‌های قبل در لیگ برتر حضور داشتند اما الان خبری از آنها نیست، رئیس هیأت استان آذربایجان شرقی چرا نباید از تیم‌های تراکتور و ماشین سازی که میلیاردی برای فوتبال هزینه می‌کنند درخواست کند که در رشته‌ی المپیکی تکواندو تیمداری کنند؟

کرمی که با برنامه ورزش ایران از رادیو ایران صحبت می‌کرد افزود: وقتی تیم‌های شرکت کننده زیاد باشد و رقابت‌ها جذاب پیگیری شوند تأثیر خود را بر روی دستمزد بازیکنان خواهد گذاشت. مطمئن باشید این لیگ برگزار می‌شود و با بازی نکردن یه تعداد محدود بازیکن هیچوقت لیگ تعطیل نمی‌شود و تکواندوکاران سرانجام کوتاه خواهند آمد و رقابت‌ها آغاز می‌شود. این نکته را هم یادآور شوم یکی از دلایل موفقیت تکواندو برگزاری رقابت‌های لیگ است که امکان تعطیلی آن وجود ندارد.

دارنده نشان برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن در خصوص زورگویی سازمان‌ها و باشگاه‌هایی که تیمداری می‌کنند و با قوانین سختگیرانه دستمزد پایین برای ورزشکاران در نظر می‌گیرند افزود: این باشگاه‌ها فقط زورشان به بازیکن می‌رسد و معتقدند که در حال همکاری با فدراسیون هستند و از طریق تبلیغات سود خود را بدست می‌آورد و تنها بازیکن است که از این شرایط متضرر خواهد شد و حق ورزشکاران بیشتر از این است.

سرگروه سابق تیم ملی تکواندو در خصوص قانون قراردادهای شناور که تمجیدی رئیس سازمان لیگ از آن صحبت به میان آورده است گفت: این قانون چی هست؟ قانونی که برای همه ابهام دارد و کسی از آن مطلع نیست، اصلاً آقای تمجید تکواندو کار بوده‌اند؟ ایشان کجای این رشته بوده‌اند؟ من ۷ سال در تیم دانشگاه آزاد بودم و هر سال که پیشنهاد بهتری از سایر تیم‌ها داشتم به من اعلام می‌کردند که شما قرارداد دارید و نمی‌توانید از تیم جدا شوید و سازمان لیگ هم کمترین حقی را برای ورزشکار قائل نیست، اساسنامه فدراسیون خیلی ایراد دارد.

کرمی در پایان گفت: در ۲۰ سال گذشته یک نفر نبوده است که از منافع ورزشکار دفاع کند، جالب است تمام منافع مدیران از ورزش است اما قدمی برای آنها بر نمی‌دارند و تنها به فکر برگزاری لیگ هستند اینکه چگونه برگزار شود برای آنها در اولویت نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:5063170، mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
سال هاست مشکلات کشور در زمینه ورزشی روی زمین مونده و کسی هم به فکر حل کردنشون نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین