پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۱۰۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
بیش از ۵۰ روز است که ۳ کانیتنر زینک مورد نیاز اهالی چاپ و نشر به ارزش ۲/۵ میلیارد تومان در گمرک باقی مانده و اجازه ترخیص آن‌ها صادر نمی‌شود؛ درحالی‌که موجودی این کالا در بازار بسیار محدود شده است.
شعار سال:غلامرضا شجاع  با اشاره به وضعیت زینک در بازار گفت: درحالی که بیش از ۸۵ درصد فعالیت‌های مرتبط با حوزه چاپ مثل نشر کتاب و مطبوعات و بسته‌بندی به زینک نیاز دارد، به‌دلیل مشکلات واردات، متاسفانه موجودی بازار اکنون بسیار محدود شده است.
 
وی افزود: همین موضوع موجب شده که قیمت زینک نسبت به دو ماه قبل افزایش ۸۰ درصدی داشته باشد؛ به‌طوری‌که بهای یک زینک دوورقی درجه ۲ از ۲۵ هزار تومان ماه‌های قبل اکنون به ۴۶ هزار تومان رسیده است.
 
شجاع با اشاره به اقدامات تعاونی لیتوگرافان برای تامین زینک مورد نیاز صنف توضیح داد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که داشتیم و دریافت وام از بانک، توانستیم طی هفت ماه گذشته با سهمیه‌بندی میان اعضای تعاونی به تمام اعضا زینک را با قیمت مناسبت‌تری نسبت به بازار توزیع کنیم.
 
وی با بیان اینکه حدود ۵۰ روز است که سه کانیتنر زینک‌های وارداتی ما در گمرک باقی مانده است، گفت: زینک‌هایی که از شب عید برای واردات آن‌ها اقدام کردیم بیش از ۵۰ روز است که در گمرک باقی مانده و اجازه ترخیص به ما نمی‌دهند؛ درحالی که برای خروج این زینک‌ها از گمرک بانک باید در سامانه فقط یک تیک بزند.
 
شجاع یادآور شد: ارز ما برای واردات این زینک‌ها ارز آزاد و اشخاص است و با اینکه بیش از دو ماه است که پول آن به کارخانه چینی پرداخت شده، اما هنوز اجازه ترخیص به ما نمی‌دهند.
 
وی با طرح این موضوع که زینک‌ها ارزشی معادل دو و نیم میلیارد تومان دارند، افزود: اگر ۵۰ روز قبل به ما اجازه ترخیص داده می‌شد، علاوه بر تامین نیاز اعضا می‌توانستیم بخشی از این زینک‌ها را به بازار آزاد تزریق کنیم و شاهد افزایش قیمت در بازار نبودیم.
 
شجاع با بیان اینکه تایید یک پروفرمای ثبت سفارش زینک به ارزش حدود ۱۰۰ هزار یورویی نیز هشت ماه در نوبت تایید بود، گفت: بالاخره در آخرین ساعت‌های هفته گذشته در وزارت صمت این پیش فاکتور ثبت و برای دریافت مجوز به بانک مرکزی ارسال شد و شرکت تعاونی که حساس‌ترین و مهمترین مواد اولیه مورد نیاز صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور را وارد کشور می‌کند، هشت ماه در نوبت تایید این پروفرما بود.
 
وی گفت: اگر دولت اگر فکری برای این موضوع نکند و اجازه واردات به دیگر بازرگانان ندهد، شاهد گرانی و کمبود زینک در بازار خواهیم بود، البته برخی از تجار هم زینک‌های وارداتی خود را نمی‌فروشند؛ چون می‌ترسند نتوانند جایگزین کنند و کالاهای خود را به صورت محدود وارد بازار می‌کنند.
 
شجاع هچمنین درباره طولانی شدن روند واردات زینک به کشور نیز توضیح داد: در گذشته زینک از کشور چین ۴۵ روزه به دست ما می‌رسید اما الان پروسه چند ماهه شده است و اگر دولت برای واردات یکسری کالاها و مواد اولیه اساسی امتیازات خاصی در نظر نگیرد با مشکل کمبود و گرانی مواجه می‌شویم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری  ایبنا، تاریخ انتشار: 17 آبان  1399  ، کدخبر: 298037،www.ibna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
براي چي بايد اين همه اب داشته باشيم اما يكي بياد اين اب رو رو به مردم ببنده و نذاره سيراب شن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین