پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۸۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
برآورد‌های اولیه برای رابطه دولت جو بایدن با چین مثبت به نظر می‌رسد: احتمالا ادبیات خصمانه نسبت به تعرفه واردات گمرکی پایان می‌یابد و دیگر از زبان آمریکایی‌ها واژه ویروس چینی را نخواهیم شنید. اما بعید است شاهد چرخش ناگهانی در سیاست‌های واشنگتن باشیم. رئیس‌جمهور منتخب گفته است که با متحدان در مورد تعیین تعرفه واردات از چین مشورت خواهد کرد، اما این به معنای عقب‌نشینی ناگهانی نخواهد بود.
شعار سال: چین و روسیه واکنش رسمی به اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به مشخص شدن و تایید نتایج نهایی انتخابات موکول کرده‌اند.

از زمان برآورد پیروزی آقای بایدن تعداد زیادی از رهبران دنیا به او و کامالا هریس، معاونش، تبریک گفته‌اند اما مسکو و پکن هنوز پیامی برای آقای بایدن نفرستاده‌اند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت "کار درست این است که منتظر شویم تا نتایج رسمی اعلام شود."

آقای پسکوف به با اشاره به دعوای حقوقی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه نتایج اعلام‌شده، به "فرآیندهای قانونی" در انتخابات آمریکا ارجاع داد.

با وجود این سخنگوی کرملین گفت که آقای پوتین با هر رهبری در آمریکا همکاری خواهد کرد و ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهایی برای عادی‌سازی روابط دو طرف شکل بگیرد.

در سال ۲۰۱۶ ولادیمیر پوتین جزو اولین رهبرانی بود که بعد از اعلام پیروزی آقای ترامپ برای او پیام تبریک فرستاد. البته در آن زمان هیلاری کلینتون، نامزد بازنده، شکست خود را پذیرفت و کار به شکایت نکشید.

سخنگوی وزارت خارجه چین هم با اشاره به اعلام پیروزی آقای بایدن گفت: "می‌دانیم که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعد از طی روندهای قانونی مشخص خواهد شد."

چهار سال پیش، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین یک روز بعد از برآورد پیروزی آقای ترامپ برای او پیام تبریک فرستاد.

روابط چین و آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به بدترین وضع در دهه‌های اخیر رسیده و اختلاف دو طرف بر سر مسائل زیادی از جمله تجارت، فناوری و همه‌گیری ویروس کرونا به شدت بالا گرفته است.

چرخش ناگهانی؟
برآوردهای اولیه برای رابطه دولت جو بایدن با چین مثبت به نظر می‌رسد: احتمالا ادبیات خصمانه نسبت به تعرفه واردات گمرکی پایان می‌یابد و دیگر از زبان آمریکایی‌ها واژه "ویروس چینی" را نخواهیم شنید. اما بعید است شاهد چرخش ناگهانی در سیاست‌های واشنگتن باشیم. رئیس‌جمهور منتخب گفته است که با متحدان در مورد تعیین تعرفه واردات از چین مشورت خواهد کرد، اما این به معنای عقب‌نشینی ناگهانی نخواهد بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هم از جمله رهبرانی است که هنوز پیامی برای آقای بایدن نفرستاده و واکنشی رسمی نشان نداده است.

معاون آقای اردوغان دیروز گفت که برای ترکیه فرقی نمی‌کند که در آمریکا چه دولتی بر سر کار بیاید.

رهبران مکزیک، کره شمالی و برزیل هم از جمله مقام‌هایی هستند که به آقای بایدن تبریک نگفته‌اند.

مرکل: بایدن آلمان و اروپا را به خوبی می‌شناسد
بسیاری از رهبران اروپایی و کشورهای خاور میانه برد آقای بایدن را تبریک گفته‌اند.

امروز هم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، با تبریک دوباره به جو بایدن گفت که او آلمان و اروپا را "به خوبی می‌شناسد" و افزود "خاطرات خوبی" از دیدارهایش با آقای بایدن دارد.

با وجود این خانم مرکل از کشورهای اروپایی خواست که مسئولیت بیشتری در قبال امنیت خود بر عهده بگیرند.

انتقادهای دونالد ترامپ از نحوه شراکت کشورهای اروپایی در پیمان ناتو و بودجه آن، یکی از مسائلی بود که باعث تنش‌ در روابط اروپا و آمریکا شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و آگاهی پرسش، تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: 33107، www.porcesh.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
نشون ميده كه چين و روسيه با اينكه اطلاعات قوي اي دارن هنوز خبر از نتيجه انتخابات رو ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین