پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
تحلیلگر حوزه اقتصاد گفت: مجلس یازدهم با ادعا‌هایی همچون «تحریم‌ها مشکل اقتصاد کشور نیست» به دنبال این است که طرح‌های عوام‌فریبی را قانون کند.

شعار سال: محمود خاقانی با بیان اینکه مجلس یازدهم با ادعا‌هایی همچون «تحریم‌ها مشکل اقتصاد کشور نیست» به دنبال این است که طرح‌های عوام‌فریبی را قانون کند، اظهار داشت: در تحلیل اظهارات قالیباف باید به اقدامات مشابه آن در ماجرای انتخابات آمریکا نگاه کنیم؛ ترامپ در حقیقت به کرونا باخت، اکنون مباحث ایدئولوژیکی، مرامنامه و گرایش حزبی حرف دوم را می‌زند. در ایران هم جناب قالیباف و همراهان ایشان در مجلس یازدهم مثل کریمی قدوسی و ذوالنور هم به نوعی دیگر همان عملکرد را دارند، سعی دارند جو را امنیتی کنند و با تصویب طرحی سعی کردند دولت را ناگزیر کنند به مردم کمک مالی ۱۲۰ هزار تومانی بدهد طرحی که شورای نگهبانی هم که با این مجلس همراه است به این نتیجه رسید، شدنی نیست و کشور را در مسیر اقتصادی وخیم‌تری قرار می‌دهد. مجلس این طرح‌ها را در حالی عنوان می‌کند که نمی‌داند اقتصاد را چگونه مدیریت کند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بهتر است قالیباف و امثال او به خود این جرات را بدهند در مورد اینکه تحریم مقصر اقتصاد است یا دولت، بصورت آزاد با اقتصاددانان بحث کنند. آقای قالیباف باید به عنوان رئیس قوه مقننه بگوید در شرایط کرونایی که پرواز‌های برون‌مرزی متوقف است، حج تعطیل، راهپیمایی اربعین انجام نشده و ارزبری کاهش یافته، چرا صرفه‌جویی عظیمی در ارز نداریم؟ چرا باز هم نرخ برابری دلار در برابر پول ملی تا این حد بالا رفته؟ چه کسانی پشت پرده این اقدامات هستند تا اقتصاد را به مسیری ببرند که رئیس قوه مقننه بگوید تحریم‌ها مشکل ما نیست و دولت مقصر است؟

وی گفت: مگر دولت خودسر این کار را کرده؟ دولت در چارچوب بودجه‌ای که مجلس به تصویب می‌رساند، حرکت می‌کند، اگر قالیباف راست می‌گوید برای اولین بار در تاریخ طرحی بدهد که از بودجه‌های غیرضرروی کم کنیم و اعتبار را به مسیر رفاهی مثل آموزش و پرورش، بهداشت ببریم، آنگاه مردم قالیباف را باور خواهند کرد. باید پرسید چرا مردم همکاری نمی‌کنند؟ چرا برای حراج ۳۹ هزار تومانی جان خود و بقیه را به خطر می‌اندازند؟ این‌ها نشانه این است که مردم از شعار‌های عوامگرایان سرخورده شدند امثال قالیباف منطقی باشند و صادقانه بگویند چرا تحریم‌ها اثر نداشته است؟

خاقانی تاکید کرد: چطور ارتباطات حساب‌های بانکی ما با دنیا قطع شده باشد، FATF تصویب نشده باشد، در لیست سیاه عملیات بانکی قرار داشته باشیم و هیچ‌یک از این‌ها تاثیری در اقتصاد نداشته باشند؟

این تحلیلگر حوزه اقتصاد گفت: کرونا باعث شد در بسیاری از کشور‌های جهان مثل پرو که دولت‌ها فاسد هستند، تظاهرات را شاهد باشیم کرونا این فساد‌ها را افشا کرده است، اگرچه قالیباف و همراهان او سعی می‌کنند راه را برای انتخابات ۱۴۰۰ باز کنند تا یک نظامی رئیس‌جمهور شود، اما اشتباه بزرگی است. تکرار همان اشتباهی است که ترامپ با ایجاد جو پلیسی داشت، بنابرانی کرونا می‌گوید فقط یک راه برای بهبود اقتصاد و اداره کشور داریم و آن اینکه مردم مانند دوران جنگ و سازندگی و سال‌های قبل از ۱۳۸۴ در امور مشارکت کنند، باید با مردم صریح صحبت کرد و مشکلات و راه حل را صادقانه بگوییم، در غیر این صورت با شعار عوام‌گرایی همین جا خواهیم ماند، حتی اگر قالیباف بخواهد رئیس جمهور ۱۴۰۰ باشد.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۶۴۸۵، ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
به نظر من مشکلات زیادی در زمینه دولتی و داخلی داریم که اصلا به تحریم ها هیچ ربطی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین