پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۱۲۳۵۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا دانشگاه و مراکز آموزش عالی در دسته‌بندی «شماره ۳» گروه‌های شغلی قرار می‌گیرند. طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت اداری دانشگاه‌ها در شهر‌های قرمز و نارنجی تعطیل است و شهر‌هایی که وضعیت زرد دارند، فعالیت اداری به میزان دوسوم حضور در جریان است.

شعار سال: با وجود افزایش آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا قرار است از شنبه اول آذرماه محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای در کل کشور اجرایی شود.

بر این اساس شهرهای کشور به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم می‌شوند و طبق رنگ هر شهر محدودیت‌های درنظرگرفته‌شده اعمال خواهد شد. از آنجائی که دانشگاه‌های کشور در شهرهای مختلف پراکنده هستند شامل این محدودیت‌ها نیز می‌شوند.

با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا دانشگاه و مراکز آموزش عالی در دسته‌بندی «شماره ۳» گروه‌های شغلی قرار می‌گیرند. طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت اداری دانشگاه‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل است و شهرهایی که وضعیت زرد دارند، فعالیت اداری به میزان دوسوم حضور در جریان است.

در هر سه دسته‌بندی مبنای کلاس دانشجویان غیرحضوری است و در شهرهای قرمز و نارنجی کلاس‌های عملی دانشجویان برگزار نمی‌شود. پیش از این دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند که دانشجویان به‌صورت نوبتی بتوانند در کلاس‌های عملی حاضر شوند.

با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ۱۰۰ شهر کشور در وضعیت قرمز و ۱۵۰ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند، همان‌طور که پیش‌تر گفته شد دانشگاه‌ها در این شهرها فعالیت حضوری ندارند اما کارکنان دانشگاهی که مسئولیت سامانه‌های آموزشی را بر عهده دارند باید به فعالیت خود ادامه دهند تا دانشجویان با مشکل مواجه نشوند.

کلاس عملی دانشجویان در شهرهای قرمز و نارنجی برگزار نمی‌شود

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره وضعیت دانشگاه‌ها در محدودیت‌های تازه‌ای که وضع شده می‌گوید: در حال حاضر کلاس‌های دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و در این دو هفته نیز آموزش در دانشگاه‌ها کاملاً غیرحضوری خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره کلاس‌های عملی در دو هفته آینده اضافه می‌کند: دانشگاه‌ها در این دو هفته برنامه‌ای برای کلاس‌های عملی نخواهند داشت مگر اینکه ستاد مبارزه با کرونا تصمیم تازه‌ای در این باره اتخاذ کند.

بر این اساس آموزش در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی به‌صورت مجازی است و این دانشگاه نمی‌تواند کلاس دروس عملی را در شهرهای قرمز و نارنجی برگزار کنند. البته دانشگاه‌ها و مؤسسات شهریه‌پرداز زیرمجموعه وزارت علوم هنوز درباره شهریه دروس عملی که کلاس آن‌ها برگزار نمی‌شوند توضیحی به دانشجویان ارائه نداده‌اند چراکه چندی پیش به دلیل محدودیت‌های کرونایی کلاس عملی دانشگاه‌های شهرهای پرجمعیت نظیر تهران لغو شده بود.

فعالیت دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای نیز در شهرهای قرمز و نارنجی با محدودیت مواجه است. با اینکه اکثر دروس دانشجویان، عملی است ولی فقط آموزش‌های غیرحضوری دنبال می‌شود و امکان برگزاری کلاس در دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی در این شهرها وجود ندارد.

دانشگاه آزاد اسلامی در ترم جاری فقط شهریه‌های ثابت دریافت کرده است

با وجود محدودیت‌های تازه کرونایی کلاس دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، کلاس‌های عملی دانشجویان در شهرهای قرمز و نارنجی برپا نمی‌شود. دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره شهریه دروس عملی دانشجویان می‌گوید: در ترم جاری تاکنون فقط شهریه‌های ثابت دریافت شده است و اگر واحدهای عملی برگزار نشود، شهریه آن نیز دریافت نخواهد شد. البته ممکن است در برخی شهرها که وضعیت سفید دارند دروس عملی تشکیل شده باشد که در این صورت شهریه آن هم اخذ شده است.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:۲۸ آبان ۱۳۹۹، کدخبر:-، ana.press

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
چه دانشجویان بی سوادی قراره این چندسال فارغ التحصیل بشن که خدا میدونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
کلاس درس با اون همه فضای بسته و نامناسب و غیر مهندسی ای که دارن اصلا نباید تو هیچ مناطقی برگزار بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
کلاس های درس در ایران باید براشون یه فکری بشه اومدیم و این کرونا ده سال موند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
الان مدارس سنگ رو میخواید چیکار کنید؟ کدوم ننگی از این بالاتر که در ایران هنوز این مدارس هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
الان همه شهر ها یا قرمز هستن یا نارنجی این معنیش اینه تو هیچ کجا برگزار نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
امیدوارم انقد این دایره محدودیت ها سخت بشه که مردم جرات تکون خوردن رو هم پیدا نکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین