پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۳۱۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
باوجود اینکه چند روز از اعمال محدودیت‌های شدید برای کنترل بیماری کرونا در سراسر کشور می‌گذرد، پیامک‌هایی مبنی بر تورهای گردشگری اقساطی به چشم می‌خورد که نشان از یک تخلف دارد.
شعار سال: باوجود اینکه در پیک سوم شیوع ویروس کرونا به سر می‎بریم و میزان مرگ ومیر این بیماری منحوس ۳ رقمی شده است و وزیر بهداشت و درمان مدام هشدار می‌دهد که اگر مردم کمک نکنند تعداد مرگ و میر‌ها هم ۴ رقمی می‌شود، پیامک‌هایی می‌آید که بوی مرگ می‌دهند؛ «کیش ۵ روزه اقساط با ناهار ۱ میلیون و دویست و سی هزار تومان». درحالی که از روز اول آذرماه محدودیت‌های شدید در سراسر کشور اعمال شده است و حتی تردد خودرو از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است، مشخص نیست این تور‌ها چگونه و با چه مجوزی می‌خواهند تعداد زیادی از مسافران را جابجا کنند و در این شرایط نامناسب که کشور نیاز به همراهی مردم دارد تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم، سفر دسته جمعی راه بیندازند. برای آگاهی از جزئیات برگزاری این تورها، به یکی از آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری که این پیامک را داده بود، تماس گرفتیم.

کیش شامل ممنوعیت‌های تردد نیست/تمام تفریحات سابق در این تور وجود دارد/رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی به هتل دارد

یکی از کارشناسان این آژانس گردشگری با اشاره به نحوه برگزاری این تور گردشگری در کیش گفت: اعمال محدودیت‌ها تاثیری بر پرواز‌ها نگذاشته است و تمام پرواز‌ها به روال قبل انجام می‌شود.

او با بیان نحوه تفریحات موجود در این تور افزود: تمام تفریحاتی که قبلا در تور کیش بوده مانند سافاری، پاراسل، تفریحات دریایی و... همچنان وجود دارد و فقط جُنگ‌ها و کنسرت‌ها تعطیل است.

این کارشناس در پاسخ به این سوال که پروتکل‌های بهداشتی چگونه رعایت می‌شود؟ تصریح کرد: رعایت موارد بهداشتی بستگی به هتلی که رزرو می‌کنید دارد که اگر هتل ۴ یا ۵ ستاره باشد از لحاظ مواردی، چون ضدعفونی کردن مناسب است.

او با بیان اینکه محدودیت تردد در کیش وجود ندارد، گفت: محدودیت‌هایی، چون ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح مربوط به کیش نمی‌شود و می‌توان در این ساعات هم از جاذبه‌های گردشگری استفاده کرد.

ستاد ملی مبارزه با کرونا دستوری مبنی بر ممنوعیت فعالیت تور‌های گردشگری ابلاغ نکرده است/طی ۹ ماه گذشته هیچ تور گردشگری برگزار نشده است/پیامک‌های تبلیغاتی، غیرقانونی است

حرمت الله رفیعی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی با اشاره به مخالفت ستاد ملی مبارزه با کرونا با فعالیت تور‌های گردشگری گفت: دولت با برگزاری هر نوع اجتماع تحت عنوان تور و غیرتور مخالفت کرده است، اما نگاه بنده به این موضوع متفاوت است.

او افزود: بسیاری از وسایل حمل و نقل مانند هواپیما، اتوبوس، مترو و قطار  فعال هستند و گروه‌های انسانی با استفاده از آن‌ها جابجا می‌شوند و حتی سفر می‌کنند پس بهتر است آن‌ها از مجاری قانونی که همان دفاتر هستند و نظارت برآن‌ها وجود دارد استفاده کنند تا تمام دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا به نحو احسن رعایت شود، به اعتقاد بنده اینگونه هم می‌توان بیماری را بهتر کنترل کرد هم بازار را از آشفتگی نجات داد.

رفیعی تصریح کرد: باوجود مخالفت ستاد ملی مبارزه با کرونا با پیشنهاد ما، هیچ دستوری مبنی بر ممنوعیت فعالیت تور‌ها ابلاغ نشده است و نگفتند دفاتر حق رفت و آمد ندارند، اما باتوجه به اینکه شرایط خوبی در تهران و سایر شهر‌ها نداریم،  ما هم خودمان را ملزوم می‌دانیم تمام موارد لازم را رعایت کنیم تا فشار کرونا به مردم کمتر شود و آمار کرونا کاهش پیدا کند و جلوی این افسارگسیختگی که به اعتقاد من ناشی از ضعف ستاد ملی است،  گرفته شود.

رفیعی درمورد پیامک‌های تبلیغاتی تور‌های گردشگری و تشویق مردم به قسطی سفر کردن، گفت: چندباری چنین چیزی شنیدم، اما پیش بینی من این است که آن‌ها دفاتر نیستند بلکه گروه‌های فیکی هستند که غیرقانونی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند وگرنه ما در این ۹ ماه هیچ توری نداشتیم و در این دوهفته که باید بیشتر رعایت کنیم پیشنهاد تور قسطی اصلا معقول نیست.

او اظهار کرد: اگر یک شرکت گردشگری تور برگزار کند تخلف انجام نداده است، اما همه آن‌ها به لحاظ اخلاقی تلاش می‌کنند، رعایت کنند و من در بخشنامه‌ای که فرستادم آن‌ها را ملزم کردم پرسنل خود را به حداقل برسانند و درقبال تعهداتی که ایجاد کردند، پاسخگو باشند یعنی اگر از قبل بلیت هواپیما، قطار و هتل فروختند و کنسل شده، به شکل حداقلی حضور داشته باشند و به مشتری خود پاسخ دهند.

سفر در این شرایط؛ خیانت به مردم و کشور است

در شرایطی که همگان درمعرض شدید بیماری کرونا قرار داریم و هر روز خانواده‌هایمان داغدار و عزادار عزیزانشان می‌شوند و تاکیدات و هشدار‌های مسئولین مبنی بر ماندن در خانه و کمک به قطع زنجیره کروناست، ارسال چنین پیامک‌هایی از طرف شرکت‌های هواپیمایی و گرaدشگری برای ترغیب مردم به سفر کردن آن هم قسطی چیزی جز خیانت به همین مردم و کشور نیست.
 
طبیعی‌ست وقتی مردم چنین تبلیغات گسترده‌ای آن هم با قیمت پایین و آن هم به صورت قسطی ببیند تشویق می‌شوند در این روز‌ها که به دلیل محدودیت‌ها تعطیل هستند به مسافرت بروند و از این خدمات با قیمت پایین استفاده کنند که اگر یک نفر هم این کار را انجام دهد، خیانتی بزرگ به کسانی است که از خوشی و سفر و دورهمی‌های خود زدند تا به قطع زنجیره بیماری کمک کنند. انتظار می‌رود مسئولین مربوط به حوزه گردشگری توجه بیشتری به فعالیت دفاتر  و گروه‌های فعال در فضای مجازی داشته باشند و اجازه ندهند آن‌ها در این شرایط اوضاع را بدتر کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰۹۱۹۴۶، borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
الان برای چی باید گردشگری در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
الان دارن بهشون تو این دوره کرونا تسهیلات هم میدن تا خودشون رو تقویت کنن اخه به چه قیمتی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
تورهای گردشگری اون هم در این وضعیت کرونا هیچی به قول شعار سال جز بوی مرگ نمیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
خب وقتی این آژانس های گردشگری و تورهای داخلی رو نمی‌بندن همین میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
ما مشکلمون در ایران اینه که با همه اقشار جامعه تعارف داریم و قاطع نیستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
گردشگری در ایران باید کم کم برای دو سال پیاپی درش تخته بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
تو شرایط کرونا برای چی باید این همه بدبختی در زمینه گردشگری داشته باشیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
من فکر نمیکردم تو دوره کرونا هم این تور هارو داشته باشیم واقعا! خیلی اتفاقات بدی داره رقم میخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
تورهای گردشگری در ایران به هیچ عنوان نباید الان فعالیتی داشته باشن ای کاش میشد ازشون شکایت کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
تورهای گردشگری در ایران به هیچ عنوان نباید به قول دوستمون در این شرایط کرونایی فعالیت کنن و مردم رو به کشتن بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین