پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۱۳۳۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
رحیمی از اجرایی شدن ساماندهی موسسات آموزش عالی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا پایان سال ۹۹ خبر داد.
شعار سال: غلامحسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی دانشگاه‌های معین، گفت: در هر استان یک دانشگاه باید بالاترین مرجع هماهنگی سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش عالی در سطح استان باشد. دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه معین استان تهران انتخاب شد.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد و فنی حرفه‌ای دارای مدیریت استانی هستند و سایر دانشگاه‌ها هم باید مدیریت استانی داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: آماده تشکیل شورای مدیریت استانی در هر استان هستیم. دانشگاه معین استان یک دبیرخانه امور اجرایی در استان خواهد داشت و ساختار کلان اجرای وظایف در دبیرخانه‌ها به تصویب شورای مرکزی خواهد رسید.

او ادامه داد: مسئول دبیرخانه امور اجرایی دانشگاه معین از میان اعضای هیات علمی با تجربه در امور آموزش عالی و اجرایی انتخاب می‌شود. وظایف دانشگاه معین هم مشخص شده است.

ایجاد هماهنگی میان دبیرخانه شورای مرکزی و شورا‌های استانی

رحیمی ادامه داد: رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به عنوان مسئول دبیرخانه شورای مرکزی مدیریت استانی آموزش عالی انتخاب شده است. در وزارت علوم تشکیلات جدیدی برای دانشگاه‌های معین ایجاد نشده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: لازم است تشکیل دبیرخانه استانی شورای مدیریت آموزش عالی استان و ایجاد هماهنگی میان دبیرخانه شورای مرکزی و شورا‌های استانی انجام شود.

او ادامه داد: ارتباط میان ساماندهی موسسات آموزش عالی و وظایف دانشگاه‌های معین خیلی کم است و طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی و تمام آنچه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده تا پایان سال ۱۳۹۹ اجرایی می‌شود. آمایش آموزش عالی در مقیاس استانی است و باید آموزش تحقیقات و فن آوری و نوآوری به صورت جامع در استان‌ها دیده شود.

رحیمی در ادامه بیان کرد: ساماندهی موسسات آموزش عالی بحث بسیار سختی است. حدود ۳۰ تا ۴۰ سال است که عادت کرده ایم فقط توسعه مراکز آموزش عالی و رشته‌ها را ایجاد کنیم. اما بر اساس طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کرده ایم نه تنها جهت توسعه آموزش عالی اقدام نکنیم، بلکه جلوی این توسعه را هم بگیریم.

 آمایش و ماموریت گرایی، تضمین کیفیت و استقرار سلامت

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: برخی از دانشگاه‌ها به حیاط خلوت برخی از مسئولان تبدیل شده است و برخی موسسات در واقع به کلی از حیطه اختیارات وزارت علوم خارج شده اند. برخی از این موسسات به شدت از نظر کیفیت پایین هستند که نباید در این حد مجوز جذب دانشجو به آن‌ها داده می‌شد. ساماندهی موسسات آموزش عالی لازم و ضروری است. کیفیت و سلامت دو مولفه‌ای است که در آموزش عالی باید به آن‌ها توجه کرد.

رحیمی در ادامه بیان کرد: آمایش و ماموریت گرایی، تضمین کیفیت و استقرار سلامت سه ماموریت اساسی دانشگاه‌ها است که باید به آن‌ها توجه کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۳آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۵۶۹۱۹۷، yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
موسسات اموزش عالی در کشور به هیچ عنوان نتونستن اوضاع رو به اون اندازه که هست بهتر کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
موسسات اموزش عالی به هیچ عنوان این روزها شرایط خوبی ندارن خصوصا غیر انتفاعی ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین