پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۱۸۵۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اهمیت اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی، گفت: کیفی‌سازی دانشگاه‌ها به معنای واقعی باید عملی و از گسترش بدون هدف دانشگاه‌ها جلوگیری شود.

شعار سال:  به گزارش روز سه شنبه وزارت علوم، منصور غلامی در جلسه شورای مرکزی مدیریت استانی آموزش عالی بر اهمیت اجرای برنامه ساماندهی آموزش عالی و لزوم تسریع در تعریف سازوکار اجرایی آن تاکید کرد و تبیین دقیق و شفاف‌سازی موضوع تمرکز زدایی در استان‌ها را خواستار شد.
 
وی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی، گفت: برنامه‌هایی که در راستای کاهش تمرکز تصمیم‌گیری‌ها در ستاد وزارت و انتقال آن به سطح دانشگاه‌ها با راهبری دانشگاه معین در استان‌ها پیگیری می‌شود، با هماهنگی و نظارت شورای ساماندهی اجرا شده تا مجموعه برنامه‌های تدوین‌شده اثرگذاری خود را به نحو مطلوب داشته باشند.
 
غلامی خاطرنشان کرد: در این راستا ۲ برنامه به صورت موازی هم پیش می‌رود که یکی ساماندهی و دیگری تمرکز زدایی است. همچنین در تلاش هستیم با اجرای مجموعه این برنامه‌ها کیفی‌سازی رخ دهد و از گسترش بدون هدف دانشگاه‌ها جلوگیری شود.
 
وزیر علوم خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها برای کاهش تمرکز زدایی و نیازسنجی منطقه‌ای و در راستای ماموریت‌گرایی اجرا می‌شود که امید است بر اساس برنامه‌های راهبردی به عنوان نقشه راه مورد توجه قرار گیرد.
 
وزیر علوم با بیان اینکه باید نگرانی‌های مؤسسات کوچک و جوان در فرایند اجرای برنامه ساماندهی برطرف شود، ادامه داد: کیفی‌سازی به معنای واقعی باید عملی شود و از گسترش بدون هدف دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آوریم.
 
غلامی خاطرنشان کرد: در مواردی ممکن است اختلاف بین سطوح سیاسی پیش آید که توصیه می‌کنم دانشگاه‌ها به ویژه مدیران دانشگاه‌های جوان از ورود به این مباحث پرهیز کنند.
 
وزیر علوم در ادامه از ایجاد واحدهای استانی سازمان دانشجویان ایران خبر داد و گفت: در این میان، ایجاد نمایندگی سازمان سنجش آموزش کشور در حال بررسی است.
 
وی اظهار داشت: مواردی از اختیارات استانی که منع قانونی ندارد، پس از تطبیق موارد حقوقی، می‌تواند با تعریف سازوکار اجرایی به استان‌ها واگذار شود تا تمرکززدایی به معنای واقعی عملی شود.
 
 وزارت علوم قرار بود ساماندهی مراکز آموزش عالی را از ابتدای امسال کلید بزند. وزیر علوم پیش از این اعلام کرده بود تعداد دانشگاه های دولتی در طرح ساماندهی دانشگاه ها کمتر می شود، اما به معنای حذف دانشگاه ها نیست؛ بلکه مراکز آموزش عالی کوچکتر با دانشگاه های بزرگتر استان ها ادغام می شوند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا ، تاریخ انتشار:  2 دی 1399  ، کدخبر:84157717 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
0
دم اقاي وزير علوم گرم داره دقيقا درست ميگه و با درد وزارت خونه اشنا شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
0
همه دانشگاه ها به تفكيك موضوعي شون بايد در يك راستا قرار بگيرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
0
اينكه عين قارچ داريم دانشگاه توليد ميكنيم اصلا خبر خوبي نيست بايد هدفمند تر عمل كنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین