پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۳۱۸۷۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
وزیر علوم اعلام کرد: در راستای تمرکز زدایی در بخش‌هایی از تصمیم‌گیری‌ها در حوزه آموزش‌عالی و مشارکت دادن دانشگاه‌های هر استان آیین نامه مدیریت استانی موسسات آموزش عالی تدوین شد.
شعار سال: منصور غلامی درباره جزئیات نامه اخیر خود به روسای دانشگاه ها درباره همکاری با روسای دانشگاههای استان در راستای ساماندهی آموزش عالی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تمرکز زدایی در بخش‌هایی از تصمیم‌گیری‌ها در حوزه آموزش‌عالی و مشارکت دادن دانشگاه‌های هر استان و استفاده از ظرفیت‌های مدیریت استانی، آیین نامه‌ای تحت عنوان «مدیریت استانی موسسات آموزش عالی» تدوین کرده است.

وی ادامه داد: در این آیین نامه اختیار تصمیم‌گیری در موارد متعددی از امور مرتبط به شورای استانی متشکل از مدیران موسسات آموزش‌عالی مستقر در استان، داده شده است.

وزیر علوم ادامه داد: در این راستا یکی از دانشگاههای استان به انتخاب وزارت علوم به عنوان «دانشگاه مُعین» مسئولیت هماهنگی و انجام امور دبیرخانه‌ای مدیریت استانی را به عهده خواهد داشت.

وی تصریح کرد: واگذاری اختیار تصمیم‌گیری، پیشنهاد طرح‌های کارشناسی شده بخصوص در موارد خاص استانی، با توجه به ظرفیت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای هر استان، می‌تواند بهره‌گیری از توان کارشناسی و علمی آموزش عالی را در تحقق اهداف و برنامه‌ها، موثرتر محقق کنند.

نامه منصور غلامی وزیر علوم به روسای دانشگاه ها به شرح زیر است :

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته، درخصوص تعیین دانشگاه‌های معین در استان‌ها تاکید کرد: هدف از اجرای این برنامه، تمرکز زدایی، شبکه‌سازی علمی و هم‌افزایی مؤسسات آموزش عالی و نیز مشارکت هرچه بیشتر مؤسسات در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های آموزش عالی در استان‌ها است.

وزیر علوم در این نامه با اشاره به اینکه تعیین دانشگاه‌های معین در اجرای مصوّبۀ شمارۀ ۹۵/۷۴۱۸/ دش مورخ ۲۷/‌۰۴/‌۹۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوّبۀ جلسۀ شمارۀ ۱۳۱ ستاد راهبری اجرای نقشۀ جامع علمی کشوراست، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، با تعیین یکی از روسای دانشگاه‌های استان به عنوان نماینده وزارت علوم در استان ذیربط، انجام مواردی همچون تسهیل روابط میان بخش‌های مختلف آموزش عالی، متناسب‌سازی و متوازن کردن توسعۀ مؤسسات، کاهش بوروکراسی ناشی از تمرکز تصمیم‌گیری‌ها و ایجاد هماهنگی و تبادل تجربیّات میان ساختارهای آموزش عالی مدنظر است.

غلامی خطاب به روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور تصریح کرد: مقتضی است در اجرای اسناد و مصوّبات قانونی فوق‌الذکر، همکاری لازم با رئیس دانشگاه معین و نماینده وزارت در استان صورت پذیرد.

وزیر علوم در بخش دیگری از این نامه متذکر شد: بدیهی است هویّت مستقل مؤسسات آموزش عالی استان‌ها، هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیّزۀ آن‌ها کمافی‌السابق در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه به قوّت خود باقی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 3 دی 1399، کد خبر: 380061،  www.iusnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
وزارت علوم خیلی وقته داره ظلم میکنه در حق دانشجوهایی که نیاز به ادامه تحصیل دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
وزیر علوم هم داره به نظر من در حد توان این دولت خوب عمل میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین