پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۱۴۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به بیان توضیحاتی پیرامون مسئله حذف کنکور و پیش زمینه‌های آن پرداخت.
شعار سال: محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و عضو شورای سنجش و پذیرش درباره حذف کنکور و میزان موثر بودن جذب دانشجو با استفاده از سوابق تحصیلی گفت: پشت پرده برگزاری کنکور در کشور ما اقتصادی بزرگ نهفته است به همین دلیل افراد ذی نفع در این مسئله همچنان درصدد هستند کنکور در جامعه و بین مردم حاکمیت خود را حفظ کند. علاوه بر این آن‌ها می‌خواهند فضیلت کنکور را دیکته کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: اقتصاد شکل گرفته پیرامون کنکور کل نظام تربیتی ما را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

این عضو شورای سنجش و پذیرش ادامه داد: هم اکنون که در ۸۵ درصد ظرفیت آموزش عالی کشور به جز رشته‌های پزشکی امکان ورود بر اساس سوابق تحصیلی و درسی که دانش آموز در مدرسه خوانده و معدلی که کسب کرده فراهم شده، افراد که پشت پرده شکل گیری اقتصاد کنکور و مافیای آن هستند موضوع عدم توانمندی دانشجویانی که بر اساس معدل به دانشگاه را پیدا می‌کنند را مطرح کرده اند و در صدد تحقیر آن‌ها هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مشکل ما این است کنکور نظام مدرسه ما را تضعیف کرده است. اگر کنکور را برداریم معدل دانش آموزان خود به خود درست می‌شود.

نمی‌خواهیم کنکور را به هیچ وجه حذف کنیم

این عضو شورای سنجش و پذیرش افزود: مشکل کشور ما این است که کنکور را نمی‌خواهیم به هیچ وجه برداریم و یا آن را حتی محدود کنیم. به همین دلایل اقتصاد کنکور خودش را تحمیل می‌کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۸آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۷۵۷۴۳۰۴، yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
کنکور باید تضعیف بشه تا موسسات کنکوری در این تدریجی حذف شدن یکاری برای خودشون بکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین