پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۱۶۷۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
وزیر علوم با بیان اینکه قبل از ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ خبر‌هایی در مورد حذف کنکور می‌آید، گفت: مسئله جایگزینی کنکور در حال پیگیری است.
شعار سال: منصور غلامی وزیر علوم درباره حذف کنکور گفت: هم‌اکنون در شورای عالی انقلاب فرهنگی در تلاش برای یافتن راه‌حلی برای جایگزینی کنکور به روش فعلی هستیم البته در برخی رشته‌های پرطرفدار باید شاخص انتخاب وجود داشته باشد. امیدواریم نتیجه خوب و قابل اطمینان برای ارزیابی دانش‌آموزان حاصل شود.
وی درباره جایگزینی نمرات سه سال دبیرستان به جای کنکور توضیح داد: هم‌اکنون شاخص اصلی برای پذیرش داوطلبان کنکور، نمره آزمون است اگر بخواهیم به جای آن شاخص دیگری قرار دهیم باید انتخاب علمی انجام شود بنابراین نمی‌تواند نمرات یک سال باشد و باید نمرات چند سال متوالی ملاک باشد و با سیستم ثابت همه‌گیر در سطح ملی ارزیابی کنیم و بتوانیم دانش‌آموزان سراسر کشور را در یک سطح استاندارد با هم مقایسه و انتخاب کنیم.
وزیر علوم افزود: این‌که دانشگاه‌ها خودشان شاخص‌های خاصی داشته باشند نیز در حال بررسی است، مسئله کنکور به صورت جدی در حال پیگیری است و این پیش‌بینی می‌شود بتوان در سال ۱۴۰۰ قبل از ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۱ اعلام شود که اگر این اتفاق بیفتد بسیار خوب است.

غلامی درباره برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ گفت: پرونده کنکور نظام قدیم بسته شد و دو بار در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مطرح شد که با آن موافقت نشد.

وی درباره پژوهش‌های علمی ایران توضیح داد: پژوهش‌های علمی ما در تمام مجامع علمی دنیا پذیرفته و در نشریات معتبر چاپ می‌شود؛ این باعث شده است در رتبه‌بندی‌ها جایگاه ۱۵ را بین کشور‌های دنیا داشته باشیم در بحث شاخص کیفیت مقالات از طریق نسبت ارجاعات به مقالات ما نیز رتبه خوبی داریم.
وزیر علوم افزود: سرعت رشد علمی ایران نیز موضوع دیگر است و در مسابقه بین کشور‌های بزرگ برای ارائه دستاورد‌های علمی وقتی سرعت رشد علمی ما در دنیا دوم یا به اعتبار برخی شاخص‌ها اول است یعنی محققان ما با توان در حال فعالیت هستند، اما دستاورد‌های علمی چقدر در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ حتما باید جایگاه بین‌المللی را حفظ و به استفاده از آن‌ها در داخل توجه کنیم برخی موارد لبه‌های جدید علم را طی می‌کنند و برخی مقالات محققان ما از این گروه هستند که تعداد زیادی در کشور به سمت کاربردی شدن رفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۷۲۱۲۲، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
بعد از 40 سال هنوز نمی تونن یه تصمیم درست برای دانشگاه ها بگیرن..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
امیدوارم و از خدا میخوام که این کنکور حذف بشه تا شکست جانانه این موسسات کنکوری رو ببینیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین