پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۱۵۰۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۸
غلامرضا غفاری خطاب به دانشگاه‌ها تاکید کرده است: با توجه به شرایط خاص ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا و عدم حضور فیزیکی دانشجویان در فضای دانشگاه، مقتضی است با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه پیشگام شده و با طرح موضوع در شورای فرهنگی و هیآت نظارت دانشگاه در جهت برگزاری برنامه‌های متناسب با شرایط فعلی کشور، اقدام شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابلاغ بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها، بر برگزاری مجازی مراسم روز دانشجو در پاندمی کرونا همچنین پرهیز از نگاه‌های محدود کننده در این ایام تاکید کرد.

در این بخشنامه، غلامرضا غفاری خطاب به دانشگاه ها تاکید کرده است: با توجه به شرایط خاص ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا و عدم حضور فیزیکی دانشجویان در فضای دانشگاه، مقتضی است با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه پیشگام شده و با طرح موضوع در شورای فرهنگی و هیآت نظارت دانشگاه در جهت برگزاری برنامه های متناسب با شرایط فعلی کشور، اقدام شود.

غفاری در بخش دیگری از این بخشنامه تاکید کرده است: تسهیل شرایط و استفاده از امکانات دانشگاه برای حفظ روحیه نشاط و امید در دانشجویان از وظایف دانشگاه بوده و در این زمینه با توجه به جنگ اقتصادی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، توصیه های لازم به تشکل های دانشجویی برای مدیریت فعالیت ها در فضای مجازی و جلوگیری از نقش آفرینی عناصر معاند نیز صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، پیشنهادهای معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برای روز ۱۶ آذر به این شرح است: همکاری در جهت صدور مجوز برای سخنرانی چهره های مختلف علمی، اجتماعی و سیاسی به صورت سمینار و به ویژه تسهیل حضور اعضای هیآت علمی دانشگاه ها به عنوان سخنرانان مراسم ۱۶ آذر.

در بند ۲ این دستورالعمل بر توجیه متقاضیان فعالیت ها نسبت به رعایت قوانین و مقررات مرتبط با فضای مجازی تاکید شده است.

پرهیز از نگاه های محدود کننده و اقدام در جهت تعامل حداکثری با دانشجویان، همچنین رعایت عدالت میان تشکل های دانشجویی در برنامه های درخواستی، از دیگر موارد ذکر شده در بخشنامه ابلاغی به دانشگاه ها است.

برگزاری برنامه ها با استفاده از سامانه های مجازی دانشگاه ها در قالب کرسی های آزاد اندیشی، میزگرد، مناظره و غیره با حضور استادان و صاحب نظران به منظور ایجاد فضای گفتمانی پیشنهاد شد.

حمایت از نشریات دانشجویی و کمک به تهیه و توزیع فایل ویژه برنامه های متناسب با روز دانشجو در فضای مجازی و برگزاری مسابقه فرهنگی در فضای مجازی، ۲ پیشنهاد دیگر این معاونت به دانشگاه ها بود.

۱۶ آذر به دلیل شهادت سه دانشجو به نام های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی در دانشگاه تهران، روز دانشجو نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
این روز دانشجو هم به یادگار میمونه و حس میکنم بتونیم این مساله رو در تاریخ نگه داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
روز دانشجو در ایران نتونسته به اون حد از عقلانیت و فرهنگ سازی خودش دست پیدا کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین