پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۶۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
رئیس فراهم‌آوری، آماده‌سازی و کنترل منابع غیرکتابی کتابخانه ملی: تمامی ناشران و تولیدکنندگان دولتی و خصوصی منابع غیرکتابی، ازجمله ناشران آثار موسیقی و دانشگاه‌ها می‌توانند منابع منتشرشده و تولید شده خود را به‌عنوان میراث فرهنگی کشور به کتابخانه ملی واسپار و ثبت کنند.

شعار سال: به‌نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، الهام حیدری درباره فعالیت گروه منابع غیر‌کتابی کتابخانه ملی عنوان کرد: کتابخانه ملی هر کشوری میراث فرهنگی و ملی آن کشور به شمار می‌آید، بنابراین هر منبعی از‌جمله منابع غیرکتابی که وارد کتابخانه ملی شود در بانک کتاب‌شناسی ملی ثبت و قابل رصدپذیری در سطح بین‌المللی خواهد شد.
 
وی افزود: این گروه بر اساس مصوبه‌های واسپاری جلسه ۴۴۱ مورخ 21 اردیبهشت 1378 و جلسه 120 مورخ 20 خرداد 1391 شورای عالی انقلاب فرهنگی، منابع غیرکتابی ناشران را دریافت و در بانک کتاب‌شناسی ملی ثبت می‌کند تا مشخصات آثار چاپی و الکترونیکی، از‌جمله آثار موسیقایی دسترس‌پذیر شوند.
 
حیدری ادامه داد: کارشناسان گروه منابع غیرکتابی کتابخانه ملی با ناشران و تولیدکنندگان منابع غیرکتابی براساس مصوبه‌های واسپاری تماس و ارتباط می‌گیرند تا آن‌ها را ترغیب ‌کنند که یک نسخه از آثارشان را به کتابخانه ملی و به نوعی به ملت ایران اهدا کنند.
 
وی عنوان کرد: تمامی ناشران و تولیدکنندگان دولتی و خصوصی منابع غیرکتابی، ازجمله ناشران آثار موسیقی و دانشگاه‌ها می‌توانند منابع منتشرشده و تولید شده خود را به‌عنوان میراث فرهنگی کشور به کتابخانه ملی واسپار و ثبت کنند.
 
حیدری ادامه داد: تلاش شده‌است دریافت این منابع به‌ویژه در ایام کنونی آسان و سهل شود. بر همین اساس، دانشجویان، دانشگاه‌ها و سایر ناشران و تولیدکنندگان منابع غیرکتابی می‌توانند از طریق میز خدمت www.nlai.ir/sending-thesis و پست الکترونیکی nonbook-acquisition@nlai.ir منابع خود را ارسال کنند. اعلام وصول این آثار نیز از همان طریق پست الکترونیکی برای آنان ارسال خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر منابع غیرکتابی به سمت دیجیتال‌سازی سوق پیدا کرده‌است، پدیدآورندگان به راحتی می‌توانند آثار خود را به‌صورت فایل و یا لوح فشرده بر اساس مصوبه واسپاری، به کتابخانه ملی ارسال و در کتابشناسی ملی ثبت کنند.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایبنا، تاریخ انتشار:۱۶ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: -، ibna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
خیلی خوبه که بتونیم این موضوع رو به راحتی در زمینه های شغلی و مطبوعاتی بیاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
بازم اين فضاي مجازي كارهارو اسون تر كرده و امكان همچين همايشي رو به وجود اورده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین