پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۴۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵
به تازگی در این باره صوت‌های آموزشی از شکارچیان غیرمجاز در فضای مجازی منتشر شده است. کاربری که در فضای مجازی به عنوان سر دسته شکارچیان متخلف شناخته می‌شود، نحوه انکار تخلفات شکار را  اینگونه در صوتی به شکارچیان غیرمجاز آموزش می‌دهد: به هیچ وجه کاری که کردید را به گردن  نگیرید و اگر سازمان محیط زیست شما را به همراه لاشه دستگیر کرد،   بگویید من شکار نکردم، محیط بانان جلوی من را گرفتند و گفتند یا پول بده یا لاشه حیوانی که شکار کردیم را داخل ماشین شما می‌اندازیم و می‌گوییم تو شکار کردی!

شعار سال: این روز‌ها در فضای مجازی عکس‌های زیادی از شکارچیان غیرمجاز به همراه حیوان شکار شده منتشر می‌شود. بدون آن که کسی و نهادی مانع آن‌ها شود به راحتی عکس شکار خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. شکار و صید به حدی در بین این متخلفان ساده شده است که علاوه بر انتشار تصاویر لاشه‌های شکارشان حالا در فضای مجازی نحوه فریب دادن ماموران محیط زیست و انکار تخلفشان را هم آموزش می‌دهند.

به تازگی در این باره صوت‌ های آموزشی از شکارچیان غیرمجاز در فضای مجازی منتشر شده است. کاربری که در فضای مجازی به عنوان سر دسته شکارچیان متخلف شناخته می‌شود، نحوه انکار تخلفات شکار را  اینگونه در صوتی به شکارچیان غیرمجاز آموزش می‌دهد: به هیچ وجه کاری که کردید را به گردن  نگیرید و اگر سازمان محیط زیست شما را به همراه لاشه دستگیر کرد،  بگویید من شکار نکردم، محیط بانان جلوی من را گرفتند و گفتند یا پول بده یا لاشه حیوانی که شکار کردیم را داخل ماشین شما می اندازیم و می‌گوییم تو شکار کردی! و من چون  پولی نداشتم آن‌ها لاشه حیوان شکار شده را به من دادند. البته باید همه این آثار شکار، چون چاقوی خونی و لباس خونی را از بین ببرید و یک نفر تجهیزات و یک نفر لاشه را با خود حمل کند.

این تمام صحبت‌های یک شکارچی غیرمجاز است که به صورت مکتوب پیاده شده است. این شکارچیان متخلف قصد دارند بدون اینکه جرمی برای آن‌ها بریده شود، با این اقدام با خیالی راحت شکار کنند .

در حالیکه تمام جمعیت ایران محیط‌بان و حافظ محیط زیست هستند، طبق گفته یگان حفاظت محیط زیست در حال حاضر  ۳۵۰۰ محیط‌بان فعالیت می‌کنند.  محیط‌بانان زحمتکش محیط زیستی با تهدید‌ها و خطرات زیادی در حال فعالیت هستند، به طوریکه در سال‌های گذشته ۱۴۱ محیط بان کشور توسط این شکارچیان غیرمجاز شهید و ۳۷۷ محیط بان جانباز شدند.

این اقدام را می‌توان فرار از جرم و انکار تخلفات شکار دانست. بنابراین ضروریست که سازمان محیط زیست و به ویژه یگان حفاظت محیط زیست هرچه سریعتر در پی افزایش این اقدام توسط شکارچیان اقدامات لازم را انجام دهد و اگر نیاز است  قوانینی مستحکم و جدی‌تر برای این افراد تدوین کند.

سرهنگ جمشید محبت خانی  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در واکنش به این صوت منتشر شده در فضای مجازی اظهار کرد: حدود یک هفته پیش این  صوت منتشر شد که بلافاصله حوزه سایبری آن را مورد رصد قرار داد، در حال تلاش هستیم تا فردی که این صوت را ضبط و منتشرکرده، شناسایی و دستگیر کنیم.

او با اشاره به اینکه این فرد مجرم شناخته خواهد شد، گفت: به محض شناسایی، این فرد متخلف، دستگیر و پرونده آن به قوه قضائیه تحویل داده خواهد شد.

این در حالی است که سید مهدی نبی یان کارشناس ارشد تنوع زیستی در این باره اظهار کرد: تصور روزی که شکار غیرمجاز کاملاً از بین برود دور از دسترس است. اما می‌توان با راهکار‌هایی این معضل را محدود کرد. ولی افزایش جرایم نقدی شکار و صید غیر قانونی راه حل موضوع شکار غیر قانونی نیست، زیرا این اقدام علاوه بر افزایش خطر مرگ محیط بان و شکارچی باعث افزایش قیمت خرید و فروش لاشه حیوانات شکار شده  در بازار سیاه می شود.

ماجرای عجیب و غریب آموزش شکار توسط شکارچیان غیر مجاز/ فضای مجازی که پاتوق شکارچیان غیرمجاز شده است

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز درباره موضوع شکار گفته بود؛ همه تصمیمات در حوزه حیات‌وحش بر مبنای کارشناسی دقیق و مطابق قانون انجام می‌شود و سازمان محیط‌زیست هیچ تخلفی نکرده است و  بر مبنای کارشناسی هر سال تعدادی مجوز شکار برای شکارچیان داخلی و خارجی صادر می‌شود و حیوانات نر که بالای ۹ سال عمر دارند می‌توانند شکار شوند، زیرا عمر مفید هر حیواناتی مانند قوچ و میش ۱۰ تا ۱۱ سال است.

 

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 20 آذر1399، کد خبر: -، yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
تا کی باید این همه بلا و بدبختی رو نثار روح بی جان محیط زیست و زیست بوم حیوانات بکنیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین