پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۱۶۸۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
بنابه گفته وزیر آموزش و پرورش همه تغییرات صورت گرفته در کتب درسی مربوط به گذشته بوده و چیزی به تازگی تغییر نکرده است.
شعار سال: اخیراً محسن حاجی‌میرزایی در واکنش به انتقادات وارده نسبت به عملکرد وزارت آموزش و پرورش مبنی بر دست بُردن در محتوای داستان «قلب کوچک به چه کسی بدهیم» در توئیتر نوشت که «از تغییر متن نویسنده فاخر کشورمان در کتاب فارسی پایه هفتم، متأسف شدم. (هرچند تغییر در دوره مسئولیت من نبوده است). در همان ماه‌های اول مسئولیت،  فرآیند دقیق، منسجم و حرفه‌ای را برای بررسی، اصلاح و تغییرات تدوین و ابلاغ کردم تا مطمئن شویم که در آینده شاهد چنین مواردی نخواهیم بود.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: «همچنین از همکاران خود در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خواستم تغییرات دو سال اخیر کتاب‌های درسی را بازبینی و اصلاحات لازم را در چاپ جدید اعمال کنند.»

شعار سال:، اما هنوز سه هفته از این صحبت‌های وزیر نگذشته بود که خبر تغییر محتوای داستان «قصه‌های مجید» در فضای مجازی منتشر و گفته شد که در متن کتاب فارسی پایه هفتم و در بخش‌هایی از «قصه‌های مجید»، نوشته هوشنگ مرادی کرمانی جمله‌هایی درباره نماز اضافه شده است.

با توجه به توالی اخبار مربوط به دستکاری وزارت آموزش و پرورش محتوای کتب درسی، این پرسش مطرح می‌شود، با عطف به اینکه وزیر آموزش و پرورش اطمینان داده بود که در محتوای کتب درسی تغییراتی ایجاد نمی‌شود، چرا مجدداً در محتوای این کتب تغییرات ایجاد شد؟ در پاسخ به این پرسش محسن حاجی‌میرزایی گفت: محتوای کتب درسی الان تغییر پیدا نمی‌کند، بلکه این تغییرات سالانه اتفاق می‌افتد.

وزیر آموزش و پرورش تغییرات صورت گرفته در کتب درسی را مربوط به سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد:  همه این‌ها مربوط به گذشته است و چیزی جدیدا تغییر نکرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آنا، تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۵۴۷۸۴۳، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
این چه عادت بدی هست که مسئولین ما دیدا بعد از دولت روحانی پیدا کردن؟ اقا گند زدی گردن بگیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
كتاب درسي در ايران يا نبايد تغييري بكنه يا اگرم كرد متخصصانه باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
هرسال دارن علنا کلمات و شعرها و نوشته و عکس های کتاب ها رو تغییر میدن . دروغ گویی هم حدی داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین