پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
رئیس سازمان جهادکشاورزی و رئیس کمیته راهبردی تنظیم بازار آذربایجان غربی گفت: بر اساس نیازسنجی‌های انجام گرفته حدود دو هزار تن پرتقال و هزار تن سیب درختی، میوه مصرفی مورد نیاز شب عید مردم است.

شعار سال: اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه سیب مورد نیاز توسط تعاون روستایی آذربایجان غربی ذخیره سازی شده و پرتقال نیز از استان‌های شمالی کشور تأمین می شود افزود: پیش بینی می شود در شب عید مشکل تامین میوه مورد نیاز مردم نداشته باشیم.

وی ظرفیت سردخانه‌های استان را ۷۰۰ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به قیمت مناسب انواع میوه در استان نسبت به کشورهای منطقه، نیازمند فرهنگ سازی لازم برای افزایش سرانه مصرف میوه به ویژه سیب درختی در بین مردم استان هستیم.

کریم زاده ادامه داد: امیدواریم با مدیریت مطلوب، تنظیم بازار و تأمین به موقع میوه مورد نیاز به خصوص در ایام منتهی به پایان سال، رفاه حال مردم استان را فراهم کنیم تا مردم هیچ گونه دغدغه ای در خصوص تأمین میوه شب عید خود را نداشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص تنظیم بازار سیب کشور توسط استان نیز گفت: امسال آذربایجان غربی علاوه بر تأمین سیب درختی مورد نیاز شب عید استان، سیب هفت استان کشور را نیز تأمین می‌کند.

کریم زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی امسال با ۳۵ درصد رشد تولید، مقام اول تولید سیب درختی در کشور را به خود اختصاص داده است افزود: با توجه به ظرفیت‌های مناسب تولید سیب در استان تأمین میوه شب عید هفت استان کشور شامل استان‌های سیستان و بوچستان، همدان، کرمان، گیلان، قزوین، کرمانشاه و خوزستان بر عهده تعاون روستایی آذربایجان غربی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه چهارهزار تن سیب با قیمت مناسب و به صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری و در سردخانه‌ها ذخیره سازی شده که در زمان مناسب در مراکز عرضه و میادین میوه و تره بار با قیمت تعاونی توزیع خواهد شد.

کریم زاده یاد آور شد: سیب تولیدی استان از لحاظ کیفیت از جمله مطلوب‌ترین سیب‌های تولیدی در کشور به شمار می رودو بر اساس ابلاغیه جدید وزارت به سازمان تعاون روستایی در سال جاری استان‌ها با اختیار بیشتری نسبت به تأمین و ذخیره سازی میوه اقدام خواهند کرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20 آبان 1394، کد مطلب: 2963057:www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین