پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵
معاون سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: امسال آذربایجان غربی سیب درختی شب عید ۷ استان کشور را تأمین می‌کند.

شعارسال: شهریار حیدری با بیان اینکه در این راستا خرید توافقی به میزان هفت هزار و ۲۰۰ تن از باغداران استان توسط شبکه تعاون روستایی انجام شده است افزود: آذربایجان غربی امسال با ۳۵ درصد رشد تولید، مقام اول تولید سیب درختی در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های مناسب تولید سیب در استان تأمین میوه شب عید هفت استان کشور شامل استان‌های سیستان و بوچستان، همدان، کرمان، گیلان، قزوین، کرمانشاه و خوزستان بر عهده تعاون روستایی آذربایجان غربی قرار گرفته است که محصولات خریداری شده در حال حمل به استان‌های مقصد هستند.

حیدری اظهارداشت: بر اساس نیازسنجی‌های انجام گرفته حدود دوهزار و ۵۰۰ تن پرتقال و هزار تن سیب درختی، میوه مصرفی مورد نیاز شب عید مردم استان است که سیب مورد نیاز توسط تعاون روستایی آذربایجان غربی ذخیره سازی شده و پرتقال نیز از استان‌های شمالی کشور تأمین خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: امسال خرید محصولات تضمینی مثل ذرت دانه‌ای به میزان هزار تن، جو دو هزار و ۶۰۰ و گندم به میزان ۱۲۷ هزار و ۳۲۱ تن در سراسر استان انجام شد.

حیدری با اشاره به عملکرد ۹ ماهه این سازمان در سال جاری، افزود: خرید و فروش توافقی محصولات کشاورزی به مقدار ۹۹ هزار و ۶۲۲ تن، توزیع آرد خام روستایی وعشایری در مجموع به میزان ۵۵ هزار تن درسطح روستاها و نیز توزیع انواع موادسوختی شامل نفت، بنزین و نفت گاز به مقدار ۵۵۰ هزار و ۶۰۵ هزار لیتر و به ارزش ۲۰ هزار و ۱۲۷ میلیون ریال در سراسر استان صورت گرفت.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی افزود: از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های سازمان تعاون روستایی استان می‌توان به تهیه، نصب و راه‌اندازی هشت دستگاه انواع باسکول ۶۰ و ۵۰ تنی دیجیتالی در شهرستان‌های سلماس، نقده، پیرانشهر و ارومیه و تکمیل مراحل ساخت و آماده سازی سردخانه ۲۰۰۰ تنی اتحادیه استان برای بهره‌برداری اشاره کرد.

وی از تهیه و تولید مقدار سه هزار و ۲۰۰ تن انواع بذور گندم گواهی شده در مرکز فرآوری بذر گندم شرکت تعاونی روستایی بوکان خبر داد و گفت: علاوه بر آن توزیع چهار هزار و ۷۳۶ تن انواع بذور گندم گواهی شده، بوجاری و ضد عفونی شده آماده کشت در سطح استان و سایر استان‌های کشور انجام شد.

حیدری خاطر نشان کرد: از جمله سایر اقدامات سازمان تعاون روستایی استان در ۹ ماهه امسال، جمع‌آوری هفت هزار و ۴۱۲ تن شیر و تحویل آن به کارخانه‌های لبنی سراسر استان بوده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی یاد آور شد: امسال تهیه و توزیع ۱۰ هزار و ۴۳ تن کودهای شیمیایی، ۸۱ تن کود ریز مغذی و ۱۵ تن کود آلی و زیستی در سطح شبکه تعاون روستایی انجام شده است.

وی ادامه داد: تهیه و تولید و توزیع مقدار ۴۶ هزار و ۱۳۵ تن انواع نهاده‌های دامی در شبکه تعاون روستایی و نیز تجهیز سردخانه یک هزار و ۵۰۰ تنی اشنویه به سیستم باکس پالت با اعتبارات فنی و اعتباری با مبلغ ۲۵۰۰ میلیون ریال از سایر اقدامات سازمان تعاون روستایی ازابتدای سال جاری تا کنون بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ندای ارومیه، تاریخ انتشار: 4بهمن1394، کدخبر: 246372: www.nedayeurmia.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین