پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
حامد رجایی نوشت: سئوالات اساسی نسبت به مصاحبه مهم مهدی آیتی با خاورستان وجود دارد؛ اولا اگر می دانستید که روحانی مدیر اجرایی و موفقی نیست چرا مسئول ستاد انتخاباتی وی شدید؟
شعارسال: حامد رجایی طی یادداشتی در خصوص مصاحبه اخیر مهدی آیتی با خاورستاننوشت:

روز گذشته مصاحبه تفصیلی خاورستان با یکی از چهره های اصلاح طلب را مورد مطالعه قرار دادم که می تواند از چند زاویه آن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

اولاً : علت رفتار تهاجمی مهدی آیتی که مسئولیت ستاد انتخاباتی روحانی را در خراسان جنوبی بر عهده داشته است، چیست؟ دیدگاه خوشبینانه این است که مهدی آیتی هم، به مانند مردم از سیاست ها و وعده های بی‌نتیجه دولت روحانی در گره گشایی اقتصادی و در بهتر شدن جیب مردم نا امید شده است. به طوریکه آیتی در یکی از نشست هایی که در ایام انتخابات داشته، "کاهش فاصله طبقاتی بین مناطق مختلف کشور " را مهمترین برنامه دولت روحانی دانسته است؛ امروز بهترین راه را برای آینده سیاسی خود قطع حمایت از روحانی می داند و به نظر می آید وی بر همین اساس در مصاحبه اخیر خود با خاورستان نیز گزینه هایی را برای انتخابات 96 معرفی کرده است.

نگاه دوم که می تواند بیشتر به آن استناد کرد، عدم بکارگیری وی در ارکان مدیریتی کشور است. به‌طوریکه آیتی انتظار داشت که استاندار دولت روحانی در خراسان جنوبی باشد که این خواسته هم محقق نشد و شاید اصلی ترین دلایل آن هم وضعیت این روزهای روحانی(از قول خود مهدی آیتی) باشد که وی شخص اجرایی و موفقی نیست؛ البته باید گفت مهدی آیتی تقریبا تنها کسی است که نتوانست از دولت برای خود کرسی مسئولیت بگیرد به طوریکه که برخی چهره های نزدیک از جمله ولی پور مطلق از فعالان ستاد انتخاباتی روحانی مسئولیت یکی از ادارات کل را برعهده گرفته است.

سئوالات اساسی نسبت به مصاحبه مهم مهدی آیتی با خاورستان وجود دارد؛ اولا اگر می دانستید که روحانی مدیر اجرایی و موفقی نیست چرا مسئول ستاد انتخاباتی وی شدید؟ با این که از سوابق سیاسی روحانی آشناییت داشته‌اید چرا به مردم واقعیت را بیان نکردید و اصطلاحا چهره ی دیگر و غیر واقعی معرفی نمودید؟

حال پاسخ این دو سئوال و سئوالات دیگر را باید پاسخگو باشید که با این حال که می دانستید روحانی مرد اجرا نیست و تنها بدرد سیاست می خورد، با افکار مردم بازی نمودید و کشور را بیش از هر دوران دیگر براساس آنچه که خودتان اعتراف کرده‌اید دچار خسارت(عدم رشد در شاخص ها) کردید.

وی در همین مصاحبه خاورستان بازهم ثابت کرد که تعادل سیاسی ندارد و چون یکی از بهترین گزینه ها را برای ریاست جمهوری علی مطهری می داند!!!!

بهتراست سوابق اجرایی مطهری را نام ببرید تا نسبت به عملکرد اجرایی ایشان آشنا بشویم!!! آیا غیر از این است که منافع سیاسی تان ایجاب می کند که هر روز از این شاخه به آن شاخه بپرید؟؟

ثانیاً: عقب رفت از مواضع به چه دلیل و به چه علت؟ تحلیل‌ها نشان می‌دهد که مهدی آیتی و یارانشان دو ضربه اساسی از روحانی خورده اند، ضربه اول انتخاب مهندس خدمتگزار به عنوان اولین استاندار دولت یازدهم، به طوری که وی به هیچ عنوان اجازه عرض اندام به ایشان نداد و این سبب شد تا مدت ها این طیف در تهران به دنبال مسئولیت های دیگر از دولت باشند که بازهم موفق نشدند.

ضربه دوم که به نظر می آید آنها را زمین گیر کرد؛ تلاش برای جابجایی خدمتگزار و روی کار آوردن گزینه ای نزدیک به جریان خودشان، برای بهتر شدن اوضاع بود؛ که متأسفانه علیرغم انتظار مردم برای انتصاب بومی ثمره رایزنی های فراوان آنان گزینه همچون پرویزی شد که هم غیربومی است و هم عملکرد کوتاه مدتی وی نشان می دهد که کارایی لازم را ندارد.

ثالثاً: موضوع عدم نیاز به افرادی همچون مهدی آیتی در کنار دولت چه در استان و چه در کشور. به نظر می آید این دلیل باعث اصلی برافروخته شدن وی از دولت روحانی شده است. به طوریکه در مصاحبه ای اعلام کرد که "رفتار حسن روحانی با ستاد‌های انتخاباتی‌اش پس از پیروزی، انسانی و اخلاقی نبوده است(منبع: فارس) "؛ حتی در جریان سفر هیأت دولت به بیرجند که پیش بینی می شد نقش مهدی آیتی پُررنگ باشد ولی حضور وی در کنار کابینه دولت به عنوان مسئول ستاد انتخاباتی روحانی در خراسان جنوبی مشهود نبود.

رابعاً : به نظر می آید عملکرد روحانی در طی سه سال گذشته بیشترین ضربه را به جریان اصلاحات وارد ساخت؛ به طوریکه افرادی خاص از جریان اصلاحات در دولت و از طرفی عدم توجه به این جریان باعث اختلافات شدیدی بین طیف و گروه ها مختلف اصلاحات شده است که نمونه بارز آن را در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی به طور واضح در بیرجند شاهد بودیم که اختلافات درون تشکیلاتی سبب شد تا حمایت از حمید آیتی همسر مولاوردی و معاون روحانی نصف و نیمه باشد و در این بین حتی مهدی آیتی هم حاضر به حمایت علنی از حمید آیتی نشد.

این رویدادها نشان می دهد اصلاحات در دوراهی مانده است از یک طرف ناچار است برای ابقا در سیاسی از روحانی عبور کرده و شخص دیگری را در انتخابات 96 مطرح نمایند و از طرفی دیگر فرد واجدالشرایط این کاندیداتورای را هم در سبد ندارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 شهریور 1395 ، کدخبر: 889060، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین