پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
رئیس گروه ژئوماتیک معاونت علمی و فناوری از تدوین قانون جامع توسعه فناوری‌های ژئوماتیک (مکان محور) خبر داد و گفت: این قوانین را به تازگی تقدیم مجلس کرده ایم تا مورد بررسی قرار بگیرد.
شعار سال: یاسر ابراهیمیان قاجاری گفت: مطابق سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت، ایران در افق ۱۴۴۴ در میان ۵ کشور پیشرفته جهان در تولید اندیشه، علم و فناوری جای گرفته و از اقتصادی دانش بنیان، خوداتکا و مبتنی بر عقلانیت و معنویت اسلامی برخوردار بوده و دارای یکی از ۱۰ اقتصاد بزرگ دنیا است.

رئیس گروه ژئوماتیک، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با توجه به اینکه مقوله علم و فناوری از مهمترین زیرساخت­های پیشرفت کشور و ابزار جدی رقابت در عرصه­‌های مختلف بین المللی است، لذا توسعه فناوری‌های راهبردی لازمه تحقق اهداف پیش­ بینی شده در افق ۱۴۴۴ است؛ از طرفی برای بی اثر کردن تحریم­های ظالمانه و دشمنی­ها علیه ملت ایران، یکی از راهکار‌های اساسی توسعه فناوری­های نوین و راهبردی با تکیه بر توان دانشمندان و جوانان کشور محسوب می‌شود.

ابراهیمیان افزود: فناوری‌های مکان­ محور (ژئوماتیک) به عنوان یک فناوری توانمندکننده و دانش بنیان از ابرفناوری‌های نوظهور و در حال رشد قرن ۲۱است که تقریبا تمامی‌کشور‌های توسعه­ یافته جهان تدوین و اجرای برنامه­‌های توسعه آن را از مدت­ها پیش آغاز کرده اند.
 
نسبت سود به هزینه

رئیس گروه ژئوماتیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تجربه جهانی نشان داده است نسبت سود به هزینه در به کارگیری این فناوری­ها حداقل ۴ به ۱ بوده و پیشرفت در این فناوری­ها، خود، موجبات پیشرفت در بسیاری از فناوری­های دیگر را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: فناوری­های ژئوماتیک مجموعه فناوری­هایی هستند که در یک یا چند مرحله شامل تهیه، ذخیره­ سازی، به هنگام ­سازی، بازیافت، حفظ و نگهداری، تجزیه و تحلیل، کاربرد و نمایش اطلاعات مکان­ محور موثر می‌شود؛ این فناوری­ها شامل فناوری­های اطلاعات مکانی مانند GIS و حدنگار، فناوری‌های تعیین موقعیت و ناوبری مانند GP، سنجش از دور، فتوگرامتری، فناوری­های پویشگر‌های لیزری و ... می‌شود.

ابراهیمیان با بیان اینکه لازمه نقش ­آفرینی هرچه بهتر این ابرفناوری به عنوان زیربنای توسعه پایدار کشور، حمایت همه ­جانبه، توسعه و مدیریت راهبردی آن در سطح ملی است، گفت: در همین راستا با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز پژوهش­های مجلس شورای اسلامی پیش نویس این قانون تهیه شده که پس از سیر مراحل اداری در قالب طرح نمایندگان به مجلس ارائه خواهد شد.

وی گفت: پیش نویس اولیه این طرح در اواخر سال ۹۸ برای بررسی­های بیشتر و اعمال نظرات کارشناسی به مرکز پژوهش­های مجلس شورای اسلامی ارائه شد که در جلسات متمادی پیش نویس نهایی آن حاصل شد.

وی با تاکید بر عزم جدی معاونت علمی و فناوری در توسعه ژئوماتیک کشور گفت: حمایت از شرکت­های دانش بنیان حوزه ژئوماتیک، راه اندازی شتاب دهنده تخصصی حوزه ژئوماتیک، تصویب قانون جامع ژئوماتیک در مجلس و سند راهبردی ژئوماتیک در شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله اقدامات معاونت علمی و فناوری در زمینه ژئوماتیک بوده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب زوم نیوز، تاریخ انتشار: ۲دی۱۳۹۹، کدخبر: webzoom.ir،۳۲۶۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین