پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۸۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، طالبان را عامل اصلی ترور خبرنگاران در کشور خوانده می‌گوید که با هماهنگی وزارت امور داخله میکانیزم تامین امنیت جانی کارمندان رسانه‌‍یی را روی دست می‌گیرد.
شعار سال: طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ که امروز پنجشنبه (۴ جدی) در نشستی زیر نام"چالش‌های امنیتی خبرنگاران و آینده آزادی بیان" در کابل صحبت می‌کرد گفت:"حادثات اخیر که منجر به حذف فزیکی تعداد از خبرنگاران کشور شده است، مصداق کامل جنایت بشری است".

آقای زهیر گفت:" بسبار واضح است که عامل تمام خشونت‌ها و ترور‌های هدفمند طالبان است و این مساله خیلی روشن می‌باشد".

وی از نهاد‌های امنیتی کشور خواست که تدابیر ویژه را برای امنیت جانی خبرنگاران روی دست بگیرند، "این نکته مستلزم میکانیزمی است که ما آمادگی خود را داریم که تا با یک هماهنگی با وزارت امور داخله روی آن کار کنیم".

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت:" بعد از نشست امروز، معینیت نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ موظف است که در هماهنگی با وزارت امور داخله در تدوین و عملی کردن مکانیزم امنیت جانی خبرنگاران اقدامات عملی و جدی را روی دست بگیرد".

آقای زهیر همچنان گفت:" از شورای عالی مصالحه ملی می‌خواهیم تامین امنیت خبرنگاران را جز آجندای گفتگو‌های صلح قرار دهد".

عبدالمنان شیوای شرق، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز گفت:" ما در راستای یک راهبرد موثر که بتواند چالش‌های امنیتی سر راه خبرنگاران را کم کند با وزارت امور داخله کار می‌کنیم".

آقای شیوای شرق گفت:" ترور‌های هدفمند خبرنگاران از نظر ما جنگ دو روایت است؛ رسانه‌های ما در راستای افغانستان آزاد، آباد، رو به توسعه و رو به نهادینه شدن ارزش‌های شهروندی تلاش می‌کند و هدف‌‎شان روشن‌گری است".

او افزود:" روایت دیگر، روایت واپس‌‎گرایی است که طبیعآ این روایت در مقابل کارکرد آفتابی خبرنگاران و رسانه‌های آزاد افغانستان قرار می‌گیرد از این خاطر دشمن دست به جنایت بشری می‌زند".

آقای شیوای شرق از نهاد‌های امنیتی نیز خواست که راهبرد تامین امنیت خبرنگاران را بازنگری کند.

گفتنی است که طی دو ماه گذشته شش خبرنگار به شکل مزموز و هدفمند در کشور کشته شده‌اند که باعث نگرانی شدید جامعه رسانه‌ای افغانستان شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  جمهورنیوز، تاریخ انتشار:  4 دی ۱۳۹۹، کد خبر:134719، jomhornews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
ایران اصلا نباید زمینه رو برای همکاری و یا هرکار دیگه ای با طالبان اماده کنه و این انگ رو دست رسانه های معاند بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
فکر نمی‌کنم هیچ کشوری به اندازه افغانستان ناامن باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
این برای افغانستان هست درسته؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین