پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
"‏الیاس داعی" خبرنگار رادیو آزادی در هلمند (جنوب افغانستان) صبح امروز در نتیجه انفجار با بمب مغناطیسی که روی خودروی وی نصب شده بود جان باخت
شعار سال:الیاس داعی خبرنگار رادیو آزادی در افغانستان صبح امروز زمانی‌که می‌خواست از خانه به سوی دفتر کارش برود، در پی انفجار مین مغناطیسی در خودرویش جان باخت.
 
مقام‌های محلی ولایت هلمند در جنوب افغانستان تایید کردند که الیاس داعی، خبرنگار رادیو آزادی در شهر لشکرگاه مرکز این ولایت کشته شده است.
 
الیاس داعی ۳۶ ساله بود و از سال ۲۰۰۸ به این سو برای رادیو آزادی کار می‌کرد. وی در سال ۱۳۹۶ جایزه خبرنگار شجاع سال افغانستان را از سوی باشگاه مطبوعاتی کابل، یک نهاد حمایت از خبرنگاران در افغانستان نیز بدست آورده بود.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند گفت که الیاس داعی صبح امروز زمانی‌که می‌خواست از خانه به سوی دفتر کارش برود، در پی انفجار مین مغناطیسی در خودرویش جان باخت.
 
به گفته وی، در این رویداد مجتبی محمدی برادر آقای داعی، خبرنگار پیشین رادیو آلمان در ولایت هلمند، همراه با دو تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
 
دفتر رادیو آزادی در کابل نیز قتل این خبرنگارش را تایید کرده و نوشته که او یکی از ورزیده‌ترین خبرنگاران این نهاد بود که از ولایت هلمند برای این رسانه گزارش تهیه می‌کرد.
 
افغانستان یکی از مرگ بارترین کشور‌های جهان برای خبرنگاران محسوب می‌شود که سالانه تعداد زیادی خبرنگار قربانی مرگ و خشونت‌های جاری در این کشور می‌شوند.
 
آمار‌های کمیته مصونیت خبرنگاران افغان نشان می‌دهد که در حدود دو دهه گذشته ۱۳۳ خبرنگار در این کشور کشته و ده‌ها خبرنگار دیگر زخمی شدند.
 

 
 
 
 
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار:  22  آبان  1399  ، کدخبر: 461981،www.fararu.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین