پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۷۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
دوم نوامبر، روز جهانی پایان مصونیت از مجازات ارتکاب جرم علیه روزنامه‌نگاران است. در حال حاضر مصونیت از مجازات، شامل کسانی است که روزنامه‌نگاران را تهدید می‌کنند، مورد حمله قرار می‌دهند یا می‌کشند، اما بدلیل انجام باواسطه این کار، خودشان آزاد می‌گردند. این کارزار جهانی برای مقابله با کسانی که به جنایتکاران علیه روزنامه‌نگاران دستور می‌دهند و مجازات نمی‌شوند.
شعار سال: روز جهانی پایان دادن به مصونیت ارتکاب جرم علیه روزنامه‌نگاران توسط فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در حال دنباله گیری است.

در سال ۲۰۲۰ میلادی، تاکنون ۳۰ نفر از اصحاب رسانه، جان شان را از دست داده‌اند. بیشتر آن‌ها روزنامه‌نگار محلی هستند. از سال ۱۹۹۰، دو هزار و ۶۴۴ روزنامه‌نگار جان خود را از دست دادند. علاوه بر این، به ندرت عدالت و جبران خسارت برای قربانیان صورت می‌گیرد. تنها یک مورد از هر ۱۰ جنایت علیه روزنامه‌نگاران از نظر حقوقی به نتیجه رسیده است.

قاتلان و مغز متفکران آزاد راه می‌روند و موقعیت‌ قدرتمند خود را حفظ می‌کنند، در حالی که از دیگران به عنوان قربانی استفاده می‌شود. دست‌های آلوده هنوز در قدرت هستند. امسال، فدراسیون بر روی پنج کشور که در آن سطح مصونیت از مجازات به طور قابل توجهی بالا است و آزادی رسانه‌ها را تهدید می‌کند،‌ تمرکز می‌کند: این کشورها عبارتند از یمن، روسیه، مکزیک، سومالی و هند.
 


پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
روزنامه نگاران همیشه چون تلاش دارن حق رو به نمایش بذارن برای همین هجمه هی زیادی روشون هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین