پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: همگرایی با موسسات خیریه صورت گرفته است تا با همراهی هم به محرومین کمک شود.
شعارسال: رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهارکرد: در هر قسمتی از صدقات و زکات طبق نظر قرآن باید مبلغی برای عاملین علیها یعنی افرادی که در جمع آوری زکات همکاری دارند جمع آوری شود که این مبلغ از منابع دولتی مربوط به تشکیلات و از اعتبارات اداره کل پرداخت می شود.

وی بیان کرد: تمام افرادی که به کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک می‌کنند یک ریال از نذورات و کمک‌ها برای هزینه های جاری ما هزینه نمی شود؛ حق الزحمه نیروهای قرادادی هم از منابع دولتی پرداخت می شود.

سلم آبادی، سامان دهی نیروهای غیررسمی و مشاوره های کمیته امداد امام خمینی (ره) را یکی دیگر از برنامه‌های رئیس کمیته امداد دانست و گفت: سال گذشته نیروهای پاره وقت و حق الزحمه ای را به شرکت‌های خصوصی واگذار کردیم و حق الزحمه آنها نیز براساس کیفیت پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه میزان صرفه جویی پرداخت نیروهای حق الزحمه ای در همان استان هزینه می‌شود، گفت: از این طریق تاکنون 85 میلیارد تومان کمیته امداد امام خمینی (ره) در کل کشور صرفه جویی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: آقای فتاح در اولین مصاحبه خود اعلام کرد "من به دنبال افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد هستم" که تاکنون ایشان خوب عمل کرده است که نتیجه آن هم تحول قاطعیت و اعتماد عمومی بوده است.

سلم آبادی گفت: مستمری مددجویان نرم ثابتی دارد؛ اعتبار مصوبه مجلس است که از سازمان مدیریت و برنامه این را تحویل می گیریم.

وی با بیان این‌که موسسات خیریه ظرفیت های خوبی برای کمک دارند، یادآورشد: به دلیل تنوع و تعداد زیاد این موسسات می توانیم با هم گرایی، کمک های خوبی برای مردم بگیریم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: طبق قراردادی که با موسسه حضرت رقیه(س) داشتیم توانستیم با همگرایی که صورت گرفت با کمک هم کالای داخلی برای جهیزیه از کارخانه با تخفیف خریداری شد که این 30 درصد صرفه جویی داشت.

سلم آبادی اضافه کرد: طبق توافق با موسسه خیریه حضرت رقیه (س) اول مهر امسال نیز توانستیم لوازم التحریر با 30 درصد تخفیف از کارخانه برای نیازمندان خریداری کنیم.

وی یادآورشد: هم افزایی با موسسات خیریه صورت گرفت تا دو، سه بال برای هم باشیم؛ پروازی که می خواهیم صورت بگیرد درست باشد و از موازی کاری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) بزرگترین نهاد حمایتی و خیریه کشور است، گفت: به جهت هم افزایی، هم گرایی، سرعت و عدالت نیاز به نظارت بر موسسات و خیریه ها است تا بانک اطلاعاتی قوی وجود داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: طرح آینه شمعدان از ماه رمضان امسال کلید خورد تا 75 هزار نوعروس را در کل کشور از این طرح بهره مند شود و در خراسان‌جنوبی نیز به هر کسی متناسب با نیاز کمک می شود.

سلم آبادی اضافه کرد: در این طرح هر کس یک مقداری از جهیزیه یک نوعروس را تهیه می‌کند و این سبد براساس نیازهای جهیزیه در خراسان جنوبی با سایر شهرهای بزرگ متفاوت است که نشان از مناعت طبع مردم این استان دارد.

وی با بیان این‌که هرجایی طبق قانون برخورد کردیم، گفت: گاهی یک خانواده‌ای نیازمند مومن و معتقدی به آن کمک کردیم؛ نگاه ما این است هر فردی براساس نیازمندی کرامت انسان‌ها کمک صورت بگیرد تا مشکلی بر مشکلات این خانواده افزوده نشود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان‌کرد: از سه هزارو 688 یتیم استان، دو هزار و 931 یتیم زیر 18 سال هستند.

سلم آبادی تعداد حامی در طرح ایتام و محسنین را 24 هزار و 213 بیان کرد و گفت: گاهی ممکن است یک یتیم، 40 حامی داشته باشد و هم چنین برخی از حامی‌ها هر شش ماه کمک داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: 34 هزار و 977 خانواده مستمر از ما کمک دریافت می‌کنند که 10 درصد از جمعیت استان را خدمات مستمر می دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به این‌که شش هزارو و 302 خانواده غیر مستمر خدمات دریافت می کنند، گفت: جمعیت 18 هزار و 915 نفر را شامل می‌شوند.

سلم آبادی افزود: جمع کل خانواده بهره‌مند از خدمات مستمر و غیر مستمر استان 41 هزار و 279 هستند که 91 هزارو 906 نفر بوده و 12.5 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه اعلامی به ما باید 5 درصد خروجی و ورودی داشته باشیم، گفت: در شش ماهه امسال 5 درصد خروجی از این اداره کل محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی یادآورشد: کار کمیته امداد امام خمینی (ره) این است در حوزه تسهیلات خود اشتغال باید 10 درصد را خودکفا کنیم.

سلم آبادی با اشاره به ترکیب 70 درصدی سالمندی در استان، گفت: در شهر بیرجند، قاین و طبس جمعیت جوان داریم که ما موظف هستیم در خانواده‌های جوان بتوانیم در بازه زمانی کوتاه به توانمندسازی برسانیم.

وی با بیان این‌که 10 هزار و 122 نفر دانش آموز تحت تکفل کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، گفت: هم چنین یک هزارو 625 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 95 درصد دانش آموزان امسال را از بسته های تحصیلی بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی به فروش سوهانک ساختمان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مهندس فتاح دستور دادند این ساختمان فروخته شود و با خرید ساختمانی در آزادی، کمیته امداد امام خمینی (ره) در این خیابان مستقر شده و در دسترس محرومین باشد.

سلم آبادی با تاکید بر اینکه از پول مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) این ساختمان خریداری شده است که بعد از فروش سوهانک، بدهی به مجتمع پرداخت خواهد شد، یادآورشد: یک ریال از اعتبارات دولتی و مددجوی برای این ساختمان هزینه نشده است.

وی اضافه کرد: باید بابت تغییر کاربری ساختمان سوهانک و عوارض شهرداری و سایر هزینه‌های آن مبلغی باید پرداخت شود اما مابه‌التفاوت فروش مجموعه سوهانک و هزینه ساختمان آزادی قرار است به‌لطف خدا و با مصوبه هیئت امنا برای صندوق قرض الحسنه کمیته امداد امام خمینی (ره) تخصیص داده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) میانگین درآمد ماهیانه کمیته امداد امام خمینی (ره) در پنج ماهه در همه طرح‌ها یک میلیارد و 840 میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: برخی از طرح ها نقد و برخی خدمات کالایی بوده است.

سلم آبادی با تاکید بر اینکه یتیم زیر 18 سال بدون حامی نداریم، گفت: پرداخت حقوق به موقع مستمری بگیران قبل از حقوق کارمندان، یکی دیگر از اقدامات آقای فتاح بوده است.

وی بیان کرد: گاهی با دیدن محرومیت در روستاها و بچه هایی که دل به یک مانتو و کیف بسته اند تا 24 ساعت خواب از چشمانم می رود و هر زمانی که احساس می کنم فرزندانم متوقع می شوند از محرومیت بچه روستایی ها برایشان می گویم.

سلم آبادی گفت: مردم محروم خراسان جنوبی از نظر دینی قوی ترین و از نظر اقتصادی ضعیف ترین هستند؛ خداوند را شاکریم که کمک به مردمی می کنیم که کار امامان و پیشوایان ما بوده است که توفیقات ما در زندگی حاصل دعای محرومین است.

وی تصریح کرد: من اگر روزی از هرجایی ضربه ای خوردم حتم داشتم آن روز کار خطایی انجام داده ام و از خدا خواستم گوش ما را سنگین به الفاظ نیازمندان نکند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: یکشنبه 11 مهر 1395، کدخبر: 912019، www.dana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
0
تو رو خدا با اطلاع رسانی کافی به داد محرومیت های این استان برسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین