پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
در حالیکه مدارس دولتی برای تامین آب، برق، گاز و ... خود از جیب دانش آموزان و خانواده ها فشار می آورند اما مدیر کل آموزش و پرورش گلستان از سوزوکی ویتارا برای انجام امورات کاری استفاده می کند.
شعارسال: حکایت مدیریت در دولت تدبیر و امید حکایت عجیب و غریبی نیست ، دولتی که بجای خدمت به طبقات محروم و مستضعف نه تنها بصورت عملی گشایش و پیشبردی در برنامه هایش در اداره کشور دیده نمی شود ، حتی بصورت نمادین هم رعایت حال مردم رنج کشیده را نمی کند.

حکایت از آنجا شروع شد که مدیران کل آموزش و پرورش استان گلستان از ابتدا تا کنون با خودروی پژو پارس برای انجام امورات روزمره آموزش و پرورش استان ، رفت و آمد می کردند هر چند گفته می شود اولین مدیر کل استان با پیکان هم رفت و آمد می کرد.

اما در دولت تدییر و امید شاهدیم که مدیر کل سازمان آموزش و پرورش گلستان ، سازمان عریض و طویلی که باید آینده ساز و تربیت کننده نسل آتی باشد ، با ماشین گرانقیمت سوزوکی گراند ویتارا رفت و آمد می کند ، ماشینی که معمولا متعلق به طبقه مرفه و بی درد جامعه است و قطعا با دیدن صحنه های سوار شدن این مدیر کل بر آن احساس خوبی به دانش آموزان و گاها خانواده ها دست نمی دهد .

این در حالیست که متاسفانه علیرغم اینکه طبق قانون اساسی آموزش و پرورش برای ملت ایران رایگان است اما در مدارس دولتی به بهانه های مختلفی مثل تامین هزینه های آب ، برق و گاز و ... از والدین دانش آموزان پول می گیرند .

دریافت این پولها علیرغم اینکه غیر قانونی است و بارها از سوی مدیران این وزارتخانه کتمان شده اما بصورتی کاملا اجباری است تا جاییکه در یکی از دبیرستان های گرگان که دولتی است ، از دانش آموزی که وضعیت زندگی مناسبی نداشت و حتی در تهیه لوازم التحریر و پوشاک مدرسه اش مانده بود درخواست 130 هزار تومان پول کردند.

حال آیا سزاست مدیرکل یک سازمان پر جمعیت سوار سوزوکی گراند ویتارا شود و دانش آموزان پول نداشته باشند لوازم التحریر ، مانتو و مقنعه مدرسه بخرند .

جا دارد یادی هم بکنیم از رئیس دولت تدبیر و امید که می گفت خزانه خالی است و از مردم درخواست می کرد یارانه خود را به دولت ببخشند ، اگر واقعا خزانه خالیست پس این حیف و میل ها در تهیه خودروهای گرانقیمت از کجا می آید .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: سه شنبه 13 مهر 1395، کدخبر: 913612، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین