پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه علم تخصص باید همراه با تزکیه و تعهد باشد، گفت: هنوز بعد از ۳۷ سال نتوانسته‌اند آب‌هایی که از کشور خارج می شود را کنترل کنند و تخصص بدون تعهد این بلا را بر سر مردم درآورده است.

شعارسال: آیت الله علیرضا عبادی در دیدار با امام جمعه شهر ارسک اظهار کرد: همواره علم تخصص باید همراه با تزکیه و تعهد باشد چرا که اگر این دو از هم جدا شوند مشکل ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب و خشکسالی در ارسک و شهرستان بشرویه، افزود: کشور ما با شرایط مختلفی که دارد اما هنوز بعد از 37 سال نتوانسته این آب های که از کشور خارج می شود را کنترل کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید مجوز چاه های کشاورزی در کنار مرزها داده شود، گفت: متاسفانه تخصص بدون تعهد این بلا را بر سر مردم درآورده است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه و تالاب ها را متخصصانی که تعهد نداشتند، خشک کردند، تصریح کرد: دولت‌ باید چاه‌های قدیمی که به ضرر قنوات است را بخرد ومجوز چاه های کشاورزی در نقاطی که آب پایدار است داده شود.

به گفته وی دولت باید در این شرایط خشکسالی و کمبود آب برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به صورت مقطعی حمایت کند چرا که در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهد شد و باید برای نگهداری مرزها هزینه های بسیاری سنگینی پرداخت کند.

حجت الاسلام والمسلمين حسن استاد، امام جمعه شهر ارسک نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی اظهار کرد: بخش ارسک از توابع شهرستان بشرويه با 47 شهید و 700رزمنده و 70 جانباز نمونه ایثارگری و مقاومت است.

سيد غلامرضا مرتضوي ثاني، بخشدار ارسك گفت: این شهر دارای 5 هزار و 700 نفر جمعیت است که 9 روستا دارای دهیاری و 12 روستا دارای شورا هستند.

وی با بیان اینکه بدترین شرایط از نظر میزان بارندگی با 19.7 میلیمترمربوط به شهرستان بشرویه بوده است، افزود: درآمد کشاورزان به خاطر کاهش دبی آب چاه های کشاورزی بسیار کم شده و شرایط بحرانی است.

بخشدار ارسک با اشاره به اینکه با نبود کشاورزی و دامداری مردم مجبور به مهاجرت می‌شوند، گفت: دغدغه مسئولان این منطقه ایجاد اشتغال پایدار برای مردم است اما هیچ کار دولتی نتوانسته ایم برای مردم این منطقه انجام دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار: 8شهریور1395، کدخبر: 569890: www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین