پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به سخن برخی دولتمردان پیرامون شغل‌های ایجادشده در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: می‌گویند ۱۰۰ هزار شغل به تلگرام بسته است؛ موضوع عجیبی است، اگر طوری که می‌گویید ۱۰۰ هزار شغل به تلگرام بستگی دارد پس ۸۰ میلیون جمعیت را فدای ۱۰۰ هزار شغل می‌کنید.

شعار سال: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای استان امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی، به اهمیت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: در تعبیرات معصومین(ع) بیان شده که اگر همه کارهای خیر را در یک کفه ترازو و امربه‌معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر قرار دهیم، امربه‌معروف و نهی از منکر بر کارهای خیر ارجحیت دارد.

وی بیان داشت: اگر در جامعه‌ای امربه‌معروف و نهی از منکر انجام شود آن جامعه زنده و حافظ ارزش‌ها و منافع خواهد بود و تمام کارهای خیر سر جایش می‌ماند اما اگر این واجب الهی کنار زده شود همه چیز آلوده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به رد پای استعمار در کشورهای مسلمان اشاره و مطرح کرد: رد پای استعمار از 200 سال گذشته در کشورهای اسلامی وجود دارد و تمام تلاش استعمار بر این است که سه مؤلفه امربه‌معروف، نهی از منکر و جهاد را از مسلمانان گرفته و همه شئون مسلمانان را به بازی بگیرد.

عبادی به گذشته تاریخ و جریان آندلس اشاره کرد و توضیح داد: تاریخ تلخی در جریان آندلس و اروپا داریم که استعمارگران با از کار انداختن امربه‌معروف و نهی از منکر و نفوذ فرهنگی، فساد را ایجاد و جامعه اسلامی را خلع سلاح کردند و سپس هجوم آوردند و قتل و عامی به پا کردند که نظیر آن را در دنیا سراغ نداریم.

منکری بزرگ در جامعه؛ متصدیان مسؤولیت‌ کارهایشان را توجیه می‌کنند

وی با اعلام این مطلب که بدتر از همه دردها این است که آن‌هایی که در نظام اسلامی متصدی مسؤولیت‌اند کارهایشان را توجیه می‌کنند، اعلام کرد: فساد، تبعیض، فقر، تفرقه، آسیب‌های خانوادگی و فروپاشی خانواده است که کشتی را غرق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به موضوع محیط‌زیست اشاره و تبیین کرد: آقایان وقتی صحبت از محیط‌زیست می‌شود فقط به صورت لفظی قیافه متمدن می‌گیرند و می‌گویند باید طبیعت و خاک آلوده نشود.

عبادی بیان داشت: در بحث نباتات و حیوانات در برابر آفات نباتی و حیوانی زحمت‌های زیادی کشیده می‌شود و قرنطینه‌هایی آغاز و تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا از وقوع بیماری و آفت جلوگیری شود.

وی با تأکید بر این مطلب که تنها چیزی که سرش بی‌کلاه می‌ماند انسان در زاویه انسانی، مسائل معنوی، ارزشی و روح انسان است، ادامه داد: زمانی که نوبت به انسان می‌رسد با تعابیری مانند آزادی بیان، قلم و منافع سخن به میان می‌آوردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با ابراز تأسف از اینکه فضای مجازی کشور در دست دشمن است، اضافه کرد: هر لحظه می‌توان از این فضا برای فساد، تفرقه جامعه و کشت و کشتار استفاده کرد.

"ما می‌توانیم" فلسفه انقلاب اسلامی

عبادی ما می‌توانیم را فلسفه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: متخصصان ایرانی می‌گویند ما به سادگی می‌توانیم همانند آن را راه‌اندازی کنیم.

وی به توجیه برخی مسؤولان در خصوص فضای مجازی اشاره کرد و گفت: توجیه می‌کنند که این مهم نیز تکنیک و صنعتی مثل باقی صنایع است.

80 میلیون جمعیت فدای 100 هزار شغل

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به سخن برخی دولتمردان پیرامون شغل‌های ایجادشده در فضای مجازی اشاره و مطرح کرد: می‌گویند 100 هزار شغل به تلگرام بسته است؛ موضوع عجیبی است، اگر طوری که می‌گویید 100 هزار شغل به تلگرام بستگی دارد پس 80 میلیون جمعیت را فدای 100 هزار شغل می‌کنید.

عبادی با بیان اینکه می‌توان 100 هزار شغل در این فضا ایجاد کرد، عنوان داشت: شما جاهایی که باید شغل ایجاد می‌کردید کار خود را انجام ندادید.

وی از دیگر منکرات و دردهای جامعه را رکود، فقر، تبعیض و وجود انسان‌های آبرومند بر سر سطل‌های زباله اعلام و خاطرنشان کرد: کشور ایران که فقیر نیست پس چرا چنین وضعیتی دارد؟ کجای کار هستیم و از مسلمانی برایمان چه باقی مانده است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با وجود مکتب غنی اسلام و قرآن کریم و سیره ائمه اطهار(ع) آبروی اسلام و ائمه را برده‌ایم و آیا قساوتی بدتر از این ممکن است؟

عبادی از ورود افراد غیر خبره در رشته‌هایی که وارد نیستند اشاره کرد و افزود: کسانی که در رشته‌هایی که ورود ندارند با توجیهات غیرمنطقی ورود می‌یابند.

وی به جان هم انداختن مسلمانان را به نفع انگلیس و آمریکا دانست و مطرح کرد: چرا برای این غم نامتناهی نسخه کنسرت می‌ریزید و مسلمانان را به جان هم می‌اندازید که به نفع انگلیس و آمریکا تمام شود؛ تا کی می‌خواهید از خواب غفلت بیدار شوید؟

اهانت به پیغمبران آزادی بیان است؟!/ بر زمین ماندن کارهای مردم

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با یادآوری این مطلب که زمانی که نوبت به مسائل ارزشی، روحی و انسانی می‌رسد بحث آزادی بیان و قلم به صورت یک‌طرفه مطرح می‌شود، عنوان کرد: متأسفانه اگر به پیغمبران اهانت شود آزادی بیان است اما در فرانسه اگر کسی در برخی علوم تردید کند شکنجه و به زندان می‌افتد.

عبادی وظیفه مسؤولان اجرایی کشور را طبق قانون اساسی، انجام دادن وظایف دانست و گفت: متأسفانه کارهای مردم بر روی زمین مانده است و این در صورتی است که گاهی برخی مسؤولان برای ما ایدئولوگ می‌شوند.

وی خطاب به مسؤولان با تأکید بر اینکه انتخابی که می‌شوید همین امور بر زمین مانده را انجام دهید، اضافه کرد: متأسفانه برخی مسؤولان در کارهایی که نباید ورود یابند ورود می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اعلام این مطلب که مسأله تلگرام و تأثیرگذاری آن بر روی افکار عمومی کشور از نوع سیاست‌های کلی نظام است و در اینجا طبق قانون اساسی ورود به این حیطه فقط برای رهبر جامعه ثبت شده است، اظهار داشت: برخی مسؤولان به کارهایی ورود می‌کنند که قانونا مربوط به آن‌ها نیست؛ چرا قانون را رعایت نمی‌کنید.

عبادی متذکر شد: اگر مسؤولان از جامعه، ناموس، ارزش‌ها، دین، قانون اساسی و قشر ضعیف جامعه به اسم امربه‌معروف و نهی از منکر جلسه‌ای بگیریم و تمام، بدانیم که بعد از قساوت و بی‌تفاوتی به این مسائل خدا ما را رها نخواهد کرد.

وی بیان داشت: کشور جمهوری اسلامی در اوج موقعیت جهانی قرار دارد و این در صورتی است که مسائل معکوس جلوه داد می‌شود به طوری که ترجمه خواسته‌های بیگانگان است.

عبادی خطاب به مسؤولان؛ مسائلی که سبب سرشکستگی انقلاب و جامعه اسلامی شده را حل کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید مسائلی که سبب سرشکستگی انقلاب و جامعه اسلامی شده را حل کنیم، یادآور شد: مشکلات و مطالبات مردم سر جایش است و این مردم به خاطر اسلام و رهبر همه را کنار و 22 بهمنی آفریدند که حتی دشمن اظهار داشت ایران زیر پای راهپیمایان لرزید؛ چرا قدر این مردم را نمی‌دانیم؟

عبادی با تأکید بر اینکه یا نباید چنین مسؤولیتی را می‌پذیرفتیم و حالا که پذیرفتم باید تصمیم بگیریم، اضافه کرد: ما به دست خودمان و با اعتبارات جمهوری اسلامی و به وسیله مسؤولان خود جامعه را فاسد و جوانان را در لغزشگاه‌ قرار می‌دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به کمک مردمی که در خدمت اسلام هستند با منطق، تخصص، علم، عقل و تجربه قرار گیریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 26بهمن 96، کدمطلب:۱۳۹۶۱۱۲۶۰۰۰۲۱۱، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
نبود شغل برای جوانان که از جمله بزرگترین سرمایه های کشور ماست باعث کاهش امید و افزایش افسردگی و فساد شده و چیزی در دنیا مایه قدرت یک کشور است در ایران باعث نابودی نسلیست که امروز به جوانی رسیده اند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین