پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۱۱۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه دی اکسید گوگرد به تنهایی به عنوان دغدغه در کیفیت هوای تهران قلمداد نمی شود افزود: باید برای ذرات معلق با قطر کمتر از ۲,۵ میکرون چاره اندیشی کنیم.
شعار سال: محمد رستگاری، در تشریح روند افزایش دی اکسید گوگرد در هوای تهران گفت: افزایش الودگی هوا تابع دو موضوع شرایط جوی و انتشار الاینده‌ها از منابع مختلف است. در حقیقت هنگامی که پایداری داشته باشیم تمام پارامتر‌ها افزایش پیدا می‌کنند، اما شدت این افزایش بستگی به حجم آلاینده‌ها دارد.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس شاخص‌هایی که جهانی هستند برای حفظ سلامت شاخص ۰تا۵۰ پاک و ۵۰ تا ۱۰۰ را قابل قبول اعلام می‌کنند؛ دی اکسید گوگرد در هوای بالا رفته، اما جز سه روز که چند ایستگاه موردی از ۱۰۰ عبور کردن در بقیه روز‌ها در رنج ۵۰ تا ۶۰ قرار داشته است لذا در حال حاضر دی اکسید گوگرد دغدغه جدی نیست و مشکل اصلی بحث ذرات معلق با قطر کمتر از ۲،۵ میکرون هستند.
 
باید برای ذرات معلق چاره اندیشی کنیم

رستگاری درخصوص ارتباط فعالیت صنایع و افزایش دی اکسید گوگرد نیز گفت: واحد‌های عمده مصرف کننده سوخت فسیلی در تهران همچون سیمان تهران تعطیل هستند و نیروگاه بعثت نیز گاز استفاده می‌کنند لذا به نظر می‌رسد افزایش دی اکسید گوگرد ناشی از افزایش تجمعی روز‌های گذشته هستند که به این الایندگی اضافه شده است.

وی تاکید کرد: بی تردید اگر صنایع و منابع انتشار ان در تهران تعطیل نمی‌شدند اعداد برای دی اکسید گوگرد بسیار بالاتر می‌رفت، فعلا مشکل ما ذرات معلق با قطر متر از ۲،۵ میکرون است برهمین اساس هرچند که باید دی اکسید گوگرد مورد توجه قرار گیرد، اما دغدغه اصلی ما نیست و در طول سال دی اکسید گوگرد اکثرا در شرایط پاک است. امروز باید برای ذرات معلق چاره اندیشی کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایران آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۶۵۶۸۲۲، www.ion.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
با این ا.ضاعی که تهران داره تو فصل زمستان واقعا به قتلگاه ریه تبدیل میشه
ناشناس
Netherlands
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
کل این ذرات معلق برای مازوت سوزی ها و دی اکسید کربن هست
ناشناس
Netherlands
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
شهرداری الان میاد وسط میگه طبق تحقیقات ما نشون داده که طرح ترافیک میتونه الودگی رو از بین ببره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
چاره انديشي در ايران در زمينه الودگي هوا خيلي وقته كه اثرات بدي به بار اورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
امان از دست اين چاره انديشي ها كه كيسه براي جيب مردم ميدوزه
شهرداري تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
تنها طرح ترافيك هست كه ميتونه مشكل الودگي هوا رو حل كنه :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
اين چاره انديشي ها نتونسته دردي از هواي الوده مردم دوا كنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین