پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۲۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه، هم اکنون پنج واکسن در کشور به تولید انبوه رسیده است، تصریح کرد: تا پایان دولت دوازدهم ۱۵ واکسن دامی را تحویل خواهیم داد.
شعار سال: سورنا ستاری در چهلمین برنامه افتتاح جشن تولید، بهره برداری از سه طرح کلان ملی و ۲ کارخانه نوآوری که با حضور ویدئوکنفرانسی دکتر روحانی رییس جمهوری همراه بود، در سخنانی با بیان اینکه، بودجه کشور متشکل از سه بخش آموزش، بهداشت و دفاع است افزود: ما در حوزه آموزش چه آموزش و پرورش و چه آموزش عالی هزینه فراوانی می‌کنیم که بایستی بازخورد آن در اقتصاد دیده شود، اگر این اتفاق نمی‌افتد به طور حتم یک جای کار مسئله دارد.

وی هدف از آموزش را فراهم سازی اقتصادی بهتر برای زندگی روزمره مردم دانست و گفت: اتفاقی که معاونت علمی سعی کرده است در سال‌های اخیر رقم بزند، تغییر فرهنگ در تمام دستگاه‌ها بوده است.

ستاری با بیان اینکه، معاونت علمی با همراهی وزارت جهاد کشاورزی یک برنامه مفصل را برای امنیت غذایی شروع کرده است، گفت: این همکاری شامل تامین تمام نهاده‌های کشاورزی، مواد وارداتی شامل بذر، کود و سم و همچنین دارو و واکسن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی شرکت‌های خصوصی در حوزه تولید واکسن آبزیان ورود کرده اند، گفت: این باعث شده است که تحول جدی در این زمینه رخ دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تصریح اینکه، سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون یورو واردات واکسن دامی به کشور را شاهد هستیم، اعلام کرد: هم اکنون پنج واکسن در کشور به تولید انبوده رسیده است و تا پایان دولت دوازدهم ۱۵ واکسن را تحویل خواهیم داد.

وی با اشاره به افتتاح امروز دو طرح تولید واکسن تب برفکی (دامی) و آنفلوآنزای فوق حاد (پرندگان) در استان البرز، گفت: هر دو محصول بزرگترین واردات کشور در حوزه واکسن محسوب می‌شوند.

ستاری با اشاره به بومی سازی دو واکسن حوزه آبزیان، ضمن تقدیر از وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تفاهمنامه با این وزارتخانه برای استفاده نخبگان و جوانان حوزه دانش بنیان از سیستم پژوهشی و هیات علمی وزارت جهاد گفت: علاوه بر بومی سازی بسیاری از مواد وارداتی حوزه کشاورزی و ورود دانش به این حوزه، درصدی از سود و سهام این شرکت‌ها را برای وزارت جهاد به دنبال خواهد داشت.

وی در مورد سامانه پرتودهی صنعتی چندمنظوره گاما در استان چهارمحال و بختیاری که امروز از سوی رییس جمهور افتتاح می‌شود، اظهارکرد: این طرح در واقع بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی هسته‌ای صلح آمیز محسوب می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار کرد: این مرکز چندماهی است راه افتاده و در حوزه کرونا کمک شایانی در بخش پرتو دهی تجهیزات بیمارستانی به وزارت بهداشت ایفا کرده است.

وی با اشاره به دو طرح دیگر شامل افتتاح کارخانه نوآوری استان فارس در شهر شیراز و همچنین کارخانه نوآوری در استان خراسان رضوی در شهر مشهد به تاکیدات جدی رییس جمهوری مبنی بر راه اندازی یک کارخانه نوآوری در هر استان اشاره کرد و گفت: کارخانه نوآوری در واقع مکان‌هایی است که بخش خصوصی برای استقرار و فعالیت استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌ها سرمایه گذاری می‌کند.

ستاری ضمن تقدیر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای همکاری در راه اندازی کارخانه نوآوری شهر شیراز و همچنین شهردار شهر مشهد برای راه اندازی کارخانه نوآوری این شهر گفت: مشهد در واقع شهر نوآوری است و با وجود اینکه تهران چهل و سومین شهر نوآور دنیا محسوب می‌شود، اما تصور می‌کنم در بسیاری از زمینه‌ها از جمله حوزه هوشمند سازی این شهر از تهران جلوتر است.

براساس این گزارش، در چهلمین برنامه افتتاح جشن تولید، بهره برداری از سه طرح کلان ملی و ۲ کارخانه نوآوری با ارزش سرمایه گذاری ۴۵۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای هفت هزار و ۱۵۰ نفر در چهار استان چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، اصفهان و فارس آغاز شد.

تولید واکسن تب برفکی (دامی) و آنفلوآنزای فوق حاد (پرندگان) در استان البرز، سامانه پرتودهی صنعتی چندمنظوره گاما در استان چهارمحال و بختیاری، کارخانه نوآوری استان فارس در شیراز پروژه‌هایی هستند که امروز بهره برداری از آن‌ها آغاز شد.

طـرح تولیـد واکسـن آنفلوانـزای فـوق حـاد پرنـدگان در شـرکت پسـوک بـا هدف ایجـاد خودکفایـی در تولید واکسـن، به عنوان یکی از مهمترین و اسـتراتژیک‌ترین واکسـن‌های حوزه طیور است.

اشـتغال زایـی پیـش بینـی شـده در ایـن طـرح، بیـش از ۳۰ نفـر بـه صـورت مسـتقیم و در بلندمدت بیـش از ۶۵۰ نفـر بـه صـورت غیـرمسـتقیم خواهـد بـود. ایـن واکسـن در واقـع ویـروس کشـته شـده سـاب تایـپ H ۵ N ۸ و ادجوانـت روغنـی است کـه ایمنـی مناسـبی را در طیـور ایجـاد می‌کند.

کارخانه نوآوری خراسان رضوی و کارخانه نوآوری شیراز هم امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری به طور رسمی آغاز به کار کرد. این کارخانه در محل ساختمان قدیمی کارخانه کوکاکولای مشهد که به مساحت ۳.۷ هکتار است. این کارخانه دارای ۴۰۰ مترمربع سالن اجتماعات، ۶۲۰ مترمربع فضای اشتراک کاری، ۱۲۷ متر آزمایشگاه ساخت، ۱۰۰ متر اتاق کنفرانس، ۱۹۵ مترمربع فضای اتاق جلسات و ۱۲۰ مترمربع سالن مورد بازسازی قرار گرفته است.

کارخانه نوآوری شیراز در استان فارس نیز به عنوان قطب فناوری و نوآوری جنوب کشور با فضای ۱۰ هزار مترمربع در مرکز شیراز، بستری را فراهم کرده تا افراد بتوانند تمام مراحل فرایند نوآوری فناورانه را طی کنند. این مرکز نیز در داخل کارخانجات مخابراتی ایران راه اندازی شده است و دارای باشگاه سرمایه گذاری، باشگاه دانش آموزی، مدرسه کسب و کار جهت پیشرفت نوآوری در این استان و در خدمت زیست بوم نوآوری استان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار ۱۸ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۱۷۷۱۵۸، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
اینکه ایرانی جماعت همیشه در راس امور خودش به خدا توکل داره میتونه این همه موفقیت رو به بار بیاره
ناشناس
Netherlands
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
اینکه به واکسن های دامی نیازی به خارج از کشور نداشته باشیم خودش نشونه خوبی برای توسعه دام داری در ایران هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین