پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۱۸۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار داشت: هیچگاه برای خرید‌ها ثبت خرید ایجاد نمی‌کنیم و تاکنون هم برای هیچ خریدی صفی ایجاد نشده است چرا که سفارش خرید بالاتر از ۳ درصد مثبت نمی‌توان انجام داد از سوی دیگر یک سهم را هم نمی‌توان در زمان منفی بازار فروخت و حتما برای فروش، بازار باید مثبت باشد.
شعار سال: محمد آقابابایی درباره دریافت 1000 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار سرمایه و نحوه استفاده از آن در بازار اظهار داشت: برای استفاده از منابع، چارچوب و قواعدی در اساسنامه تعریف شده است که بر اساس آن نمی‌توان هر روزی خرید و فروش کرد یا هر سهمی را خرید.

وی ادامه داد: روزهایی که می‌توان خرید انجام داد مشخص است و باید اتفاقاتی بیفتد تا معاملات را به نفع بازار انجام دهیم که جزئیات آن در اساسنامه ذکر شده و طبق اساسنامه باید عمل کنیم.

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه افزود: در اساسنامه قید شده که در مواقع بحران باید خرید انجام شود که در سال 1396 هم در اساسنامه، بحران تعریف شده است. بنابراین هر روز و در هر تاریخی امکان خرید نیست.

آقابابایی بیان داشت: طبق اساسنامه، هیات امنا با سه دلیلی کمی و یک دلیل کیفی ما را مجاز به خرید کرده‌ است که امکان تصریح جزئیات آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مواردی مثل افت سنگین قیمت‌های جهانی یا یک اتفاق سیاسی منفی قابل توجه برای انجام معامله از طریق صندوق تثبیت تصمیم گرفته می‌شود، گفت: موضوع بسیار مهم این است که صندوق وظیفه جلوگیری یا جنگیدن با روند بازار را ندارد.

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار داشت: اگر به هر دلیلی روند بازار نزولی بود یا بر اساس پارامترهای بنیادی به سمت بالا یا پایین حرکت می‌کرد، صندوق تثبیت قرار نیست جلوی این روند را بگیرد و اساسا توان آن را هم ندارد.

آقابابایی تاکید کرد: نه صندوق تثبیت و نه هیچ حقوقی دیگری توان مقابله با روند بازار را ندارد.

وی درباره ادعاهایی مبنی بر اینکه در خرید توسط صندوق تثبیت راندهایی برای برخی از نمادها ایجاد می‌شود، گفت: تمام این ادعاها دروغ محض است و یک جریان با اهداف خاص این اظهارات را بیان می‌کنند.

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه ادامه داد: برای خرید سهام هم یک قاعده مشخص در اساسنامه ذکر شده است، هرچند نمی‌توان جزئیات این قواعد را توضیح داد اما در کل برای خرید سهام، چارچوبی وجود دارد که سازمان بورس آن را تحت عنوان چارچوب فعالیت‌های صندوق تثبیت بازار سرمایه تثبیت کرده است.

آقابابایی تاکید کرد: علاوه بر سازمان بورس، بازرس سازمان حسابرسی هم تمام فعالیت‌های ما را بر اساس صورت‌های مالی بررسی می‌کند و ما باید گزارش ویژه به بازرس سازمان حسابرسی ارائه دهیم که طبق آن تمام فعالیت‌های صندوق تثبیت رصد می‌شود تا چارچوب‌ها به صورت کامل به اجرا رسیده باشند.
 
واقعیت ایجاد رانت در برخی نمادهای بورسی 

وی با بیان اینکه ادعاهایی مبنی بر اینکه خریدهای صندوق تثبیت برای برخی از سهام رانت‌زا است، اظهار داشت: هیچگاه برای خریدها ثبت خرید ایجاد نمی‌کنیم و تاکنون هم برای هیچ خریدی صفی ایجاد نشده است چرا که سفارش خرید بالاتر از 3 درصد مثبت نمی‌توان انجام داد از سوی دیگر یک سهم را هم نمی‌توان در زمان منفی بازار فروخت و حتما برای فروش، بازار باید مثبت باشد.

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه ادامه داد: با تمام این توضیحات می‌بینیم که این اظهارات و ادعاها مبنی بر ایجاد رانت برای برخی از نماد واقعیت ندارد.
 
کمک صندوق توسعه به صندوق تثبیت

آقابابایی درباره واریز 2500 میلیارد تومان دیگر از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت گفت: رقم درخواست شده بالاتر از 2500 میلیارد تومان است و تاکنون برای دریافت فوری آن دو بار به نهادهای ذیربط نامه ارسال کرده‌ایم و امیدواریم هرچه سریعتر با پرداخت یکجای آن موافقت کنند.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی برای پرداخت این وجوه به صندوق تثبیت بازار سرمایه نباید منتی داشته باشد چراکه این تسهیلات با سود 12 درصد پرداخت می‌شود که این بالاترین سود در بازار است.

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: 1000 میلیارد تومان هم با سررسید پنج ساله و 12 درصد سود سالانه پرداخت شد که اگر منابعی که اگر برای صندوق می‌گذارند، پروژه‌ای مانند پارس جنوبی با نرخ 18 درصد باشد 6 درصد سود آن متعلق به بانک و 12 درصد آن متعلق به صندوق توسعه ملی است و درواقع هیچ سودی عاید صندوق تثبیت نمی‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۲۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: 1022901، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
قبول كنيم بازار انقدي بهم ريخته كه كسي توانايي احياش رو نداره بايد حقوقي ها يه همتي براي تزريق پول بكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین