پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۱۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت ماهانه ۶۴۰ میلیارد تومان در قالب مستمری و دیگر کمک هزینه‌های جاری به مددجویان تحت پوشش و نیازمندان واجد شرایط خبر داد.
شعار سال: حسین خدرویسی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: این رقم هر ماهه به حساب یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار، یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند بی بضاعت و نیازمند، ۸۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج، ۷۵۰ هزار دانش آموز، ۱۴۰ هزار فرزند یتیم، ۲۱۲ هزار نفر فرزند محسنین و دیگر موارد ضروری و فوری نیازمند کمک واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون همچنین ۳۵ هزار جهیزیه در قالب نقدی و کالایی، ۱۹۷ هزار فقره وام کارگشایی، ۹۶ هزار وام ودیعه مسکن ۵ تا ۲۵ میلیون تومانی بنا به شرایط جغرافیایی محیط زندگی و دو مرحله کمک موردی با هم افزایی بنیاد مستضعفان به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش ارائه خدمت شده است.

خدرویسی همچنین با بیان اینکه ۸۵ هزار قلم کالا نیز با اولویت مناطق محروم توزیع شده، گفت: طی این مدت به ۱۲۲ هزار خانوار نیز که برای انتقال گاز به داخل منزل یا تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی داخل منازل خود دارای مشکل و عدم توانایی پرداخت هزینه بوده اند، خدمت رسانی شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تصریح کرد: با هماهنگی دیگر دستگاه‌های اجرایی و معرفی کمیته امداد، بیش از ۳۰ هزار خانوار از یک دوره معافیت عدم پرداخت عوارض انشعاب جدید آب، گاز، برق و فاضلاب برخوردار شده اند.

وی افزود: همچنین با هماهنگی سازمان نظام وظیفه عمومی و دارا بودن شرایط مددجویان چهار هزار و ۳۰۰ نفر آماده خدمت سربازی نیز معافیت اخذ و علاوه بر آن ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شده است.

به گفته خدرویسی، طی این مدت ۳۵۰ هزار خانوار روستایی و عشایری نیز تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته اند و از محل صندوق جبران خسارت که نقش بیمه‌ای نیز دارد با نگاه حمایتی مورد توجه قرار گرفته اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در خصوص خسارت دیدگان ناشی از ویروس کرونا نیز گفت: به خانواده‌هایی که سرپرستان آن‌ها بر اثر بیمار کرونا جان خود را از دست داده اند مبلغ ۱۰ میلیون تومان و هر یک از اعضای خانواده آنان که بر اثر این بیماری فوت کرده اند مبلغ پنج میلیون تومان پرداخت شده است.

خدرویسی درمورد ارائه بسته‌های بهداشتی نیز افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد تومان کالای بهداشتی از قبیل مواد ضد عقونی، ماسک، الکل و ... بر اساس یک فرآیند دقیق و نیازسنجی به مددجویان تحت پوشش ارائه شده است.

وی اظهار داشت: طی این مدت همچنین ۵۳ هزار خانوار به علت توانمند سازی و کسب درآمد ثابت از چرخه حمایتی خارج و سریعا به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده اند.

خدرویسی با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: معیشت بگیران، مددجویان تبصره ١۴ و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی از جمله آن‌ها هستند و بیش از ١٢٠ خدمت به نیازمندان ارائه می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار: 29 دی 1399، کد خبر: 84189300،  www.asriran.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
نسبت به جمعيتي كه دارن البته اين رقن هيچي نميشه و هيچ كمكي براشون نيست ولي بازم از هيچي بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
كميته امداد هم ديگه نميتونه به اين شكل پيش بره و بودجه اش به همين شكل ثابت بمونه بعد از كرونا خيلي اين جمعيت بيشتر شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین