پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۳۲۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امام حسین (ع) در شجاعت و آزادگی الهام بخش تمامی معلمان آزاد اندیش جهان است.

شعارسال: حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان با اشاره به قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار کرد: یاد امام حسین علیه السلام دلها را جلا می دهد و نورانی می کند. این یادکرد که در قالب عزا داری و باران اشک تبلور می یابد، نشان می دهد که به او پیوسته و دلبسته ایم و با او قرابت عاطفی داریم، یعنی چیزی را که او دوست دارد، ما نیز دوست می داریم و از طرف دیگر مقابل آن چیزی هستیم که ایشان با آن مقابله کردند، چنانکه در زیارت می خوانیم«انی سلم لمن سالمک و حرب لمن حاربکم». یعنی با حسین علیه السلام همسنگریم و با دشمنانش می جنگیم و این جهاد ادامه دارد.

وی افزود: جهاد و شهادت امام حسین علیه السلام، دفاع از ارزشهای انسان است. کسانی که فراتر از زمان و مکان خود به جهان می نگرند، گمشده خود را در وجود مقدس امام حسین علیه السلام می بینند و از دست دادن و تحمیل شهادت به وی را برای خود خسرانی عظیم می دانند. لذا بسیاری از اشخاصی که آشنایی اجمالی با امام حسین علیه السلام دارند از او درس می گیرند و در شجاعت و آزادگی الهام بخش تمامی معلمان آزاد اندیش جهان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اما امروز خطراتی این حرکت حیاتبخش انسانی را تهدید می کند. یکی تحدید است. به معنا که این حرکت جهانی را محدود به زمان و مکان خاصی (سال ۶۱ هجری قمری)بدانیم ، این ظلم بزرگی است. در حالی که فضایل ایشان مانند رودی خروشان در همه اعصار و قرون ساری و جاری است. لذا همه جهانیان شهادت ایشان را خسرانی عظیم برای انسانیت می دانند.

محمدیان اضافه کرد: او را ثارالله نامیده اند، چون خداوند منتقم خون اوست و نیز از خداوند طلب می کنیم در زمره طالبین و منتقمین خون حسین علیه السلام قرار بگیریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 20 مهر 1395، کدمطلب: 3792789 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین