پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
مصطفی قانعی گفت: پیوستن ایران به سازمان بهداشت جهانی طبق یک قانون اتفاق افتاد که براساس آن ایران در آن سهم دارد و بسیاری از متخصصین کشورمان در این سازمان حضور دارند چرا که سازمان بهداشت جهانی میزبان متخصصین تمام کشور‌های عضو خود است و از دانش آن‌ها استفاده می‌کند.
شعار سال: روز گذشته عده‌ای در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و از نمایندگان مجلس خواستار خروج از سازمان بهداشت جهانی شدند. آن‌ها معتقد بودند، چون سازمان بهداشت جهانی متعلق به صهیونیست‌ها از آن باید خارج شویم و هیچ واکسنی تهیه نکنیم.

مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به تجمعی که مقابل مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، گفت: کلیه امور پیوستن به سازمان‌های بین المللی و معاهدات برعهده مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان مردم در مجلس باید پیوستن یا عدم پیوستن به یک سازمان بین المللی یا معاهده را تایید کنند بنابراین پیوستن ایران به سازمان بهداشت جهانی طبق یک قانون اتفاق افتاد که براساس آن ایران در آن سهم دارد و بسیاری از متخصصین کشورمان در این سازمان حضور دارند چرا که سازمان بهداشت جهانی میزبان متخصصین تمام کشور‌های عضو خود است و از دانش آن‌ها استفاده می‌کند.

او در پاسخ به منتقدین سازمان بهداشت جهانی که می‌گویند وابسته به صهیونیست است، افزود: ترامپ یار و یاور و دوست و تحت تاثیر صهیونیست‌ها بود، اما دیدیم که از آن خارج شد و رئیس جمهور جدید سریعا به آن بازگشت پس اگر سازمان بهداشت جهانی برای صهیونیست‌هاست چرا ترامپ از آن خارج شد؟

قانعی تصریح کرد: ما باید از هرآنچه که به نفع سلامت بین الملل است استفاده کنیم البته که ممکن است ابرقدرت‌ها در سازمان‌های بین المللی نفوذ پیدا کنند چرا که فرصت طلب هستند و از آنجایی که سهم بالاتری پرداخت می‌کنند، حضور پررنگ‌تری دارند، اما باید سلامت مردم و جهان در اولویت قرار گیرد و باید از هر سازمانی که زمامدار سلامت مردم است، حمایت کنیم.

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درمورد تبعات خروج از سازمان بهداشت جهانی گفت: بعید می‌دانم چنین موضوعی رخ دهد که بخواهیم درمورد تبعات آن صحبت کنیم.

او با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبر مربوط به ممنوعیت خرید واکسن کرونا از دو کشور بود، گفت: مخالفت با کلیت واکسن تازگی ندارد و از ابتدای تولید آن وجود داشته و وجود خواهد داشت و این موضوع هیچ ارتباطی به جهان سومی بودن، ندارد اکنون هم من فکر می‌کنم این افرادی که مقابل مجلس تجمع کردند، جزء همین دسته افراد هستند که کلا با واکسن مشکل دارند، اما باید به آن‌ها بگویم اگر تاریخ سلامت بررسی کنند متوجه می‌شوند همیشه جمعیت کره زمین براثر بیماری‌های واگیردار و عفونت‌ها مانند طاعون، وبا و... نصف می‌شد به گونه‌ای که برخی شهر‌ها خالی از سکنه می‌شدند و تنها چیزی که باعث شد یک دفعه عمر‌ها طولانی شود واکسن و آنتی بیوتیک بود و اگر این روز‌ها فلج اطفال، دیفتری، سرخک و... نمی‌بینیم حاصل همین واکسن است.

قانعی افزود: کشور آمریکا اجازه نداد واکسن آنفلوانزا به دست ما برسد، وضعیت پانسمان برای بیماران پروانه‌ای مناسب نیست، تمام دارو‌ها را تحریم کردند بنابراین برخی کشور‌ها قابل اعتماد نیستند و صحبت‌های رهبری نیز مبتنی بر همین امر است و ایشان به لحاظ استراتژیک دستور دادند به این دو کشور اعتماد نکنیم وگرنه باقی کشور‌های دنیا پذیرفتند در تولید واکسن کمک کنند و درخصوص آن‌ها مشکلی وجود ندارد.

قانعی در پایان گفت: اگر نمایندگان مجلس نیز تصمیمی درخصوص خروج از سازمان بهداشت جهانی بگیرند باید کارگروه‌هایی تشکیل شود تا مزایا و معایب آن بررسی شود و از نظرات عاقلانه کارشناسان داخلی و خارجی و همچنین از تجربیات جهانی استفاده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۲۵۱۲۵، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین