پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران در اهمیت تجهیز اصناف به کسب و کار‌های نوین گفت: با شرایط کنونی کسب و کار و گسترش فعالیت در فضای مجازی، جلوگیری از ایجاد تکنولوژی و پیشرفت تنها در برهه ایی می‌تواند دوام داشته باشد در حالیکه افراد آگاه‌تر منتظر تصمیم نمی‌مانند و کم کم با زرنگی و چابکی، صنوف و اتحادیه‌ها را به سوی خود می‌کشانند؛ پس باید متولیان اصناف بدون هیچگونه وقت کشی در این راستا اقدام اساسی کنند.

شعار سال: صادق فيض آبادي رئيس اتحاديه توليدکنندگان و تعميرکاران تجهيزات الکترونيکي و حفاظتي تهران با اشاره به تجربه هاي زياد و تلاش هاي پيوسته اين صنف براي ايجاد يد واحدي در ميان اصناف در استفاده از نرم افزار هاي به روز دنيا گفت: از سه سال پيش تا کنون در رابطه با شبکه ها و سايت هاي فعال، تحقيق و دانش لازم را کسب نموديم، با تلاش هاي زياد نرم افزاري به نام اصناف کار ساخته شد. پتانسيل فعاليت اين نرم افزار بسيار گسترده تعريف شده بود. توانمندي آن بقدري زياد بود که مي توانستيم تمامي ۱۳۴ اتحاديه را با تمامي اعضاي صنوف تحت پوشش آن جاي دهيم. همه آحاد جامعه تنها با نصب اين نرم افزار در انواع گوشي هاي خود از اپل گرفته تا اندرويد مي توانستند به آن دسترسي پيدا کرده و به هر دليلي و هر کالايي مي توانستند به افراد مجوز دار متصل شوند.

او در ادامه بيان داشت: اتحاد، همفکري و همدلي در عضويت و نصب اين نرم افزار براي اصناف مي توانست ايجاد شود. اتاق اصناف همه صنوف را يک جا با هم داشت و يد واحدي از کليه صنوف به وجود مي آمد، اما متاسفانه با اين کار مخالفت شد و اجازه راه اندازي آن را داده نشد. اتحاديه ها اگر هر يک بخواهند جداگانه نرم افزار هاي اين چنيني را داشته باشند بايد هزينه هاي زيادي به تنهايي بپردازند و يد واحده را نيز نخواهند داشت؛ ضمن اينکه هراتحاديه تا موافقت هيئت مديره و هزينه ها را برآورد کند، امکان انصراف آن بسيار است. جلوگيري از ايجاد تکنولوژي و پيشرفت تنها در يک زماني مي تواند دوام داشته باشد در حاليکه افراد آگاه تر منتظر تصميم نمي مانند. کم کم با زرنگي و چابکي، صنوف و اتحاديه ها را به سوي خود مي کشانند.

فيض آبادي در ادامه گفت: هر روزه شاهديم که تخلفات زيادي در بستر فعاليت هاي مجازي انجام مي شود و کسي نمي تواند پيگير ضرر و زيان خود باشد. مرجع قانوني براي پيگيري اين زيان ها وجود ندارد. خلاء قانوني اينجاست که چگونه پيگير متخلفان باشيم؟ چگونه اعتماد کنيم؟ در حالي که با ورود اتاق اصناف تهران و راه اندازي و نصب نرم افزار تهيه شده از بسياري از تخلفات جلوگيري مي شد. مردم مي دانستند از افراد مجوز دار خريد مي کنند و قطعاً اتاق و اتحاديه ها جوابگو مي بودند. نه عضوي از مدار نظارت اتحاديه ها خارج مي شد و نه اينکه مردم سردرگم بودند.

او تاکيد کرد: در حال حاضر بسياري از جوانان که در هيچ حوزه کالايي تخصص ندارند به صرف اينکه اين نوع کسب و کار را حرفه اي آموخته اند از بسياري از با تجربه هاي صنوف مختلف جلوتر عمل کرده و کسب و کار موفقي را راه اندازي کرده اند، بياييد زودتر اقدام کنيم تا بيشتر از اين ديرتر نشد است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار:  9 بهمن  1399  ، کدخبر: 92141 www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین