پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان از نحوه تخصیص بودجه به این استان انتقاد کرد.
شعار سال: کیوان محمدی در جلسه کمیته برنامه ریزی رضوانشهر با بیان اینکه سازمان مدیریت در توزیع بودجه بر اساس قانون مصوب مجلس عمل می‌کند، اظهار داشت: اینگونه نیست که بودجه زیادی در اختیار ما قرار بگیرد و ما بتوانیم آن را بر اساس آن چیزی که دل‌مان می‌خواهد توزیع کنیم؛ قانون ملاک و معیار توزیع بودجه را مشخص کرده و سازمان‌های نظارتی بر روند آن نظارت می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه ملاک توزیع اعتبارات محرومیت و جمعیت در نظر گرفته شده است، گفت: ما از ابتدا به این موضوع نقد داشتیم و معتقدیم علاوه بر این معیارها، تراکم و وسعت نیز در توزیع اعتبارات باید لحاظ شود که امیدواریم نمایندگان مجلس در تدوین قانون به آن توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات و موانع ما در توزیع اعتبارات، قانون موجود است، افزود: مشکل دیگر این است که بودجه‌ای که در استان توزیع می‌شود، تنها ۵ تا ۷ درصد کل بودجه توزیع شده را شامل می‌شود و مابقی اعتبارات توسط وزارتخانه‌ها توزیع می‌شود.

محمدی با تصریح بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هر ساله کتابی را تحت عنوان ظرفیت‌های لایحه بودجه در اختیار مدیران استانی و نمایندگان مجلس قرار می‌دهد تا بتوانند اعتبارات ملی را جذب کنند، گفت: علاوه بر این در جا‌های خاص که پروژه‌ای جنبه استانی و ملی داشته باشد به کمک استاندار از اعتبارات استانی برای آن طرح اعتبار اختصاص می‌یابد.

پرداخت اعتبارات لازم برای تکمیل مجتمع فرهنگی رضوانشهر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تاکید بر اینکه برای مجتمع فرهنگی رضوانشهر تا سال گذشته حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص شده است، گفت: علاوه بر این، سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان هم از محل دیگری به این پروژه اختصاص داده شد.

او افزود: در سال ۱۳۹۹ هم اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ۹۰۰ میلیون تومان بوده که ۸۵۰ میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرده است و این نشان از درصد بسیار بالای تخصیصی اعتبار این پروژه دارد و امیدواریم راه و شهرسازی بر اساس قولی که داده بود، این پروژه را تمام کنند.

محمدی افزود: اعتباراتی را که سازمان مدیریت باید اختصاص می‌داد، پرداخت شده است و فرماندار شهرستان باید روند تکمیل طرح را پیگیری کرده و عملکرد کارفرما را به ما گزارش دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه ادعای ما این است که حق هیچ شهرستانی را به نفع شهرستان دیگر تضییع نمی‌کنیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا تمام اعتبارات را بر اساس قانون و عدالت در بین شهرستان‌ها توزیع کنیم.

دنیا بخاطر رشادت‌های مردم به ما احترام می‌گذارد

وی با اشاره به اینکه کشور ما در شرایط عادی نیست و از لحاظ فشار‌های خارجی در سخت‌ترین شرایط طی سده‌های اخیر قرار دارد، گفت: صلابت مقام معظم رهبری و همت مردم در برابر فشار‌های خارجی باعث شد امروز کشورمان سربلند باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه دنیا امروز بخاطر رشادت‌هایی که مردم در برابر تحمل سختی‌ها از خود نشان دادند، به ما احترام می‌گذارد، گفت: مردم در شرایط راحتی نیستند و پاسخ دادن به آن‌ها آسان نیست.

باید برای مشکلات مردم چاره اندیشی کنیم

محمدی با تاکید بر اینکه با سخنرانی کردن درد مردم درمان نمی‌شود، خطاب به مدیران شهرستان اذعان داشت: من و شما باید برای مشکلات مردم چاره اندیشی کنیم، و اگر مردم در برخورد با مسئولین عصبانی می‌شوند، بخاطر این است که تحت فشار‌های مختلف قرار دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۱۰ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۳۱۱۵۳، www.ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین