پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
کاربران امروزی با سیستم ورودی USB آشنایی دارند و این روزها انواع مختلف این پورت در دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درماه آوریل 2000 نخستین پورت ورودی USB 2.0 در لپ‌تاپ‌ها ارائه شد و امکان انتقال اطلاعات با سرعت 480 مگابیت در ثانیه را فراهم کرد.
شعارسال:  این سیستم قابلیت ارسال و دریافت اطلاعات را داشت و میزان مصرف انرژی در آن 500 میلی‌آمپر بود. این سیستم ورودی رنگ خاکستری داشت و کابل‌های مجهز به آن حداکثر 5 متر طول داشتند.

در نوامبر 2008 فناوری انتقال اطلاعات در سیستم‌های سخت‌افزاری به‌روز شد و سیستم ورودی USB 3.0 روی کار آمد. این فناوری نسبت به مدل قبلی 10 برابر سریع‌تر شده بود و امکان انتقال اطلاعات با سرعت 4.8 گیگابیت در ثانیه را فراهم می‌کرد. میزان مصرف انرژی هنگام انتقال داده مبتنی بر فناوری USB 3.0 حدود 900 میلی‌آمپر است. این سیستم ورودی با رنگ آبی شناخته می‌شود و طول کابل‌های مبتنی بر آن 3 متر است.

جدیدترین استاندارد در سیستم‌های سخت افزاری انتقال داده USB 3.1 نام دارد که از آن با نام Type-C هم یاد می‌شود. این فناوری نسبت به مدل‌های قبلی تفاوت‌های فراوان دارد. در دو فناوری مذکور کاربر هنگام اتصال کابل به دستگاه سخت‌افزاری مجبور بود به جهت ورودی دستگاه توجه داشته باشد. ولی نسل جدید سیستم ورودی USB به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام اتصال آن جهت ورودی کابل اهمیتی ندارد و کاربر به هر شکل می‌تواند این اتصال را برقرار کند. تفاوت مهم دیگر این است که سیستم جدید می‌تواند اطلاعات را با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه منتقل کند و میزان ومصرف انرژی در آن کاهش یافته است.

سیستم ورودی USB Type-C برای دستگاه‌های الکترونیکی مدرن با اندازه کوچکتر و بدنه باریک‌تر کاربرد فراوان دارند و به شرکت‌های الکترونیکی امکان می‌دهند نسل جدید لپ‌تاپ‌ها یا تبلت‌ها را باریک‌تر تولید کنند. بر اساس استاندارد اصلی گفته می‌شود که هر سیستم ورودی USB Type-C می‌تواند تا 10 هزار بار بدون مشکل مورد استفاده قرار بگیرد که بر این اساس می‌توان گفت عمر مفید این سیستم ورودی نسبت به مدل قبلی بیشتر شده است.

بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 8، تاریخ انتشار: شنبه 24 مهر 1395، شماره: 6333 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین