پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۷۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
شهاب‌الدین منتظمی گفت: شیوع کرونا، تعطیلی باغ وحش‌ها و نداشتن درآمد، اقدامات لازم برای تحقق ضوابط بیشتر را دشوار کرده است. برای به‌روزرسانی یک سازمان موانع مالی باید برطرف شود البته شاهد کف استاندارد‌ها در حوزه باغ وحش‌ها هستیم.
شعار سال: وضعیت باغ وحش‌ها در ایران و بسیاری از نقاط دنیا با انتقاد‌هایی رو به رو بوده است به خصوص آنکه طی سال‌های اخیر رفتار‌های غیر اخلاقی و وضعیت اسفناک این مراکز صدای مدافعان حقوق حیوانات را در آورده است و حتی پای انحلال باغ وحش‌ها و یا تغییر وضعیت آن‌ها رسیده است با این وجود هر روزه صدای دیگری از باغ وحش‌های ایران از تهران و مشهد و سایر نقاط در می‌آید و یک تصویر غم انگیز از باغ‌های وحش منتشر می‌شود، اما آیا بنا است تغییری در روند مدیریت باغ‌های وحش ایجاد شود؟ روز گذشته تصویری از شیر باغ وحش ارم در فضای مجازی پخش شد که تصور می‌شد این شیر جنگل از وضعیت خود خسته شده و اشک می‌ریزد.  

شهاب‌الدین منتظمی، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آخرین وضعیت باغ وحش ارم گفت: کار‌های درمانی شیر باغ وحش ارم انجام شده و هم‌اکنون نیز حال عمومی او مناسب است.

او درباره روند رسیدگی به حیوانات در باغ وحش افزود: اگر کارشناس محیط زیست یا هر فردی بر این باور است که حیوانات مشکل خاصی دچار می‌شوند، باید بدانند که سازمان دامپزشکی مرجع است و مرجعیتی بالاتر از این سازمان برای رسیدگی به وضعیت سلامت حیوانات در کشور وجود ندارد. سازمان دامپزشکی مسئول فنی دارد که در صورت وقوع هر گونه مشکل یا بیماری حیوانات را باید به ادارات دامپزشکی منتقل کرد.

منتظمی ادامه داد: نباید عنوان کرد که وضعیت باغ وحش‌های کشور اسفبار است اگر چه اقداماتی در رابطه با اصلاح استاندارد‌ها در حال انجام است.

این مقام مسئول افزود: شیوع کرونا، تعطیلی باغ وحش‌ها و نداشتن درآمد،  اقدامات لازم برای تحقق ضوابط بیشتر را دشوار کرده است. برای به‌روزرسانی یک سازمان موانع مالی باید برطرف شود. البته کف استاندارد‌ها در حوزه باغ وحش‌ها را شاهد هستیم.

منتظمی در پاسخ به این سوال که آیا حیوانات در باغ وحش‌ها دچار افسردگی می‌شوند، گفت: تصویری از شیر باغ وحش ارم منتشر شده که ترشحاتی در چشم‌هایش مشاهده می‌شود. برخی از افراد نیز مسئله افسردگی حیوانات در باغ وحش‌ها را مطرح کرده‌اند. باید دانست که مسئول فنی باغ وحش آنجا حضور داشته است. این حیوان و دیگر حیوانات موجود در باغ وحش از طبیعت گرفته نشده‌اند، بلکه  این حیوانات متولد باغ وحش و حصار هستند.

او تاکید کرد: تمامی حیوانات باغ وحش مداوم تحت بررسی و معاینه قرار دارند. تحت هیچ شرایطی اجازه برداشت از طبیعت برای باغ وحش صادر نمی‌شود. تک تک حیوانات موجود در باغ وحش از مراکز باغ وحشی وارد شده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن  ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۱۳۰۸۱۰، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
باغ ئحش بابلسر كه لب دريا هم هست بدترين برخورد و رفتار رو با حيوانات ميكنن و كسي هم پيگير موضوع نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
باغ وحش ها هم اصلا حقوق اولیه حیوانات رو رعایت نمی‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین