پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
نماینده مردم زابل در مجلس با انتقاد از اینکه طوفان شن در سیستان زندگی مردم را با چالش مواجه کرده است، گفت: مسئولان متولی هرچه سریع تر به این وضعیت رسیدگی کنند.
شعارسال: وعده‌های مسئولان برای پیگیری وضعیت تالاب هامون همچنان روی کاغذ مانده/ طوفان شن زندگی مردم را مختل کرده است

حبیب الله دهمرده با بیان اینکه طوفان شن در استان سیستان و بلوچستان زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است، افزود: با وجود تکرار این معضل هنوز هیچ اقدام عملی برای بهبود این وضعیت از سوی مسئولان متولی و سازمان محیط زیست صورت نگرفته این در حالی است که زندگی مردم با چالش جدی روبرو است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بادهای 120 روزه باعث بروز طوفان شن شده است و هیچ برنامه‌ریزی عملی نیز برای این وضعیت وجود ندارد و تنها در زمان شدت گرفتن این معضل خدمت رسانی به مردم ارایه می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: خشک شدن تالاب هامون از علل اصلی بروز ریزگرد در استان سیستان است و با وجود وعده وعیدهای مسئولان برای پیگیری وضعیت تالاب هامون اما همچنان وضعیت این تالاب به منوال قبل است.

وی یادآور شد: مشکلات تنفسی برای مردم استان سیستان و بلوچستان به لحاظ بروز طوفان شن در این استان دردسرساز شده اما تا امروز اقدام عملی که قابل قبول باشد صورت نگرفته است.

دهمرده تاکید کرد: تثبیت شن برای مبارزه با ریزگردها از جمله اقداماتی است که می توان برای بهبود وضعیت به کار گرفته شود، همچنین کاشت درخت در هر منطقه ای متناسب با ظرفیت آن باید صورت گیرد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر ابتدایی ترین کار برای رفع معضل ریزگردها در استان سیستان مالچ پاشی است که در کنار روش های علمی دیگر می توان به کار گرفت اما این مهم تاکنون عملیاتی نشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری اوشیدا، تاریخ انتشار: جمعه 19 شهریور 1395، کدخبر: ۵۳۱۱۱، www.tnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین