پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۲۶۸۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی زیر ۱۰۰ دانشجو باید تعطیل شود چرا که نمی‌توان آموزش‌های متفاوتی زمانی که متقاضی با کیفیت وجود ندارد ارائه شود.
شعار سال : غلامحسین رحیمی در جلسه شورای مدیریت آموزش عالی دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استان بوشهر با تاکید بر اجرایی شدن طرح ساماندهی آموزش عالی در استان اظهار داشت: در این طرح ارتقای کیفیت متناسب‌سازی فعالیت‌ها با نیازها، صرفه‌جویی در امکانات و ماموریت‌ها برای سازماندهی آموزش عالی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی از تعطیلی مراکز آموزش عالی با تعداد اندک دانشجو خبر داد و بیان کرد: دانشگاه‌هاو مراکز آموزش عالی زیر ۱۰۰ دانشجو باید تعطیل شود و مراکزی که مانع از رشد بی‌رویه در حوزه‌ها می‌شود، نیاز به آموزش نیست چرا که نمی‌توان آموزش‌های متفاوتی زمانی که متقاضی با کیفیت وجود ندارد ارائه شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برای تصمیم‌گیری نیازمند راه‌اندازی شبکه منطقه‌ای هستیم گفت: در این راستا در آموزش عالی انتظارات متفاوتی است و استاندارد‌های آموزش عالی باید به سمت بین‌المللی سوق داده شود و هر کدام از این‌ها در حوزه‌های خود رسالت‌هایی بر عهده دارند که باید با بالاترین کیفیت انجام شود.

رحیمی پژوهش را جزو جدا نشدنی از آموزش عالی دانست و با اشاره به اینکه باید مقالات آموزشی ترویجی مورد توجه قرار بگیرد گفت: برای نظارت دقیق نیازمند نظارت منطقه‌ای و استانی هستیم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت‌ها به صورت استانی در حال شکل‌گیری است و در این راستا همه اختیارات باید به استان‌ها تفویض شود.

وی اجرای طرح آمایش و ساماندهی نظام آموزش عالی کشور را مطرح کرد و افزود: تشکیل کارگروه‌های بررسی، سلامت اخلاقی در حوزه پژوهش، آموزش و مهارتی رشته‌های تحصیلی، برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، شکل‌گیری مراکز فعالیت نوآوری و فناوری پارک‌ها، مراکز رشد و دانشگاه‌ها و مراکز کارآفرینی و نوآوری بیش از گذشته باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری سپاس ، تاریخ انتشار 17 بهمن 99 ، کد خبر : - ، sepas.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
مراکز اموزش عالی در ایران تونسته شرایط ویژه ای رو برای بیکاری جوان های ما به وجود بیاره هرچی میکشیم از تعدد این مراکز هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین