پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۶۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
غلامی گفت: نجات و سربلندی کشور با اتکا به مراکز علمی، دانشگاه ها، استادان، دانشجویان و دانش آموختگان حاصل می‌شود و امیدواریم همه مسوولان به این نکته توجه کنند.
شعار سال: منصور غلامی روز شنبه در آیین افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه اصفهان افزود: اگر قرار است امید به جایی بسته شود باید به مراکز علم و فناوری کشور باشد و اگر سرمایه گذاری شود باید در تربیت نیروی انسانی و به فعلیت رساندن یافته های علمی و پژوهشی باشد.

وی ادامه داد: نگاه ها در دولت به سمت کمک به مراکز آموزش عالی است و امیدواریم محدودیت های موجود با تلاش بخش های مختلف از پیش راه برداشته شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نتایج برنامه های چند سال اخیر خود را نشان می دهد، اظهار داشت: ارتباط دانشگاه ها با صنعت و وزارتخانه ها شکل گرفته و پیش رفته و توسعه مطلوبی در بازه زمانی گذشته داشته است.

غلامی با تاکید بر اینکه باید از رویکرد وزارتخانه ها به سمت دانشگاه ها استقبال کرد و پاسخ مثبت به آن داد، تصریح کرد: امید است مجلس شورای اسلامی در این دوره توجه بیشتری به حمایت از مراکز علمی و دانشگاه ها داشته باشد و آنها را به عنوان مراکز اصلی مورد حمایت در برنامه های کلان ببینند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه دانشگاه ها در برنامه هفتم توسعه، خاطرنشان کرد: وزارت علوم در تلاش است مجموعه کارشناسی شده برای تدوین برنامه هفتم توسعه در این زمینه قرار دهد.

وزیر علوم با بیان اینکه بحث های صنفی اعضای هیات علمی و کارمندان پیگیری می شود، گفت: اعتقادی به تبلیغ تا قبل از تحقق اهداف و برنامه هایمان در این زمینه نداریم و نتایج آن بعد از تحقق تلاش های ما خود را نشان می دهد.

وزیر علوم به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش آموزش عالی اشاره و اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب کشورمان نیاز مبرم به نیروی انسانی تحصیلکرده در بسیاری از بخش ها مانند صنعت، پزشکی و نظامی داشت که در کمتر از ۲ دهه با توسعه دانشگاه ها و رشد اعضای هیات علمی این مهم تامین شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز باعث افتخار است که بیشتر مدیران، کارشناسان و محققان، تربیت یافته دانشگاه های خودمان هستند، گفت: نیروی انسانی سرمایه اصلی کشور است و این دستاورد کمی نیست.

غلامی با بیان اینکه در ۴۲ سال گذشته به سمت بهبودی توانمندی های آموزشی و افزایش ظرفیت ها و اثرگذاری های دانشگاه ها حرکت کردیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها از دهه دوم پس از انقلاب حرکت جدی به سمت پژوهش داشتند که بیشتر با دوره های تحصیلات تکمیلی شکل گرفت.

وزیر علوم تاکید کرد: اگر اکنون در جایگاه پانزدهم رشد و تولید علم هستیم نتیجه کار جدی، قوی و جهادی مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه هاست.

وی اضافه کرد: این جایگاه در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر که توانمندی های مالی گسترده تری داشتند و همچنین با وجود محدویت های ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم ها و در یک رقابت نابرابر برای کشورمان حاصل شد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در دهه سوم پس از انقلاب دانشگاه ها به سمت تبدیل علم و دانش به ثروت و فناوری حرکت کردند، اظهار داشت: در این دوران مراکز رشد در دانشگاه ها شکل گرفت و سپس به سمت پارک های علم و فناوری رفتیم بطوریکه امروز ۱۹۵ مرکز رشد و ۴۵ پارک علم و فناوری در کشور داریم.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشجوی دانشگاه اصفهان بوده است، گفت: کارهای ارزشمندی در این دانشگاه انجام شده و بستر آن از نظر وسعت و جایگاه خاص در شهر اصفهان این ضرورت را ایجاب می کند که کارهای ماندگاری در آن اجرا شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان از دانشگاه های بزرگ و مطرح کشور و دارای جایگاه بین المللی است، افزود: این مرکز کارهای خوبی در توسعه فناوری منطقه انجام داده که در انتقال دانشگاه از نسل دوم و سوم به نسل چهارم موثر است.

امروز بهره‌برداری چهار طرح عمرانی دانشگاه اصفهان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همزمان در هفتمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز شد.

منصور غلامی شامگاه جمعه وارد اصفهان شد و امروز با حضور در دانشگاه اصفهان علاوه بر افتتاح طرح های عمرانی در جلسه شورای مدیریت استانی شرکت کرد؛ در این جلسه که به میزبانی دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه معین استان برگزار شد، گزارشی از فعالیت های دانشگاه های استان ارایه شد.

همچنین جلسه منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار اصفهان در دانشگاه اصفهان برگزار می شود، مصوبه منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان در سال ۹۳ توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) صادر شد و این منطقه فعالیت خود را از آبان سال گذشته آغاز کرد و بر ۶ فناوری خاص شامل گلخانه‌های خودپایدار، تولید ایمپلنت، بازی درمانی، تولید آب شیرین بدون پساب، فناوری‌های مدیریت پسماند و دور پزشکی متمرکز شده است.

اصفهان با حدود ۶۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور پس از تهران رتبه دوم کشوری را دارد؛ این شرکت‌ها با گردش مالی ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال زمینه اشتغال هفت هزار دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.

اصفهان با حدود ۲۵۰ هزار دانشجو و پنج هزار عضو هیات علمی در ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دومین استان دانشگاهی کشور است؛ دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر این استان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1399، کد خبر: 84213026، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
واقعا بايد سر اخر براي حل تمومي مشكلات به دانشگاه ها و قشر فرهيخته مون مراجعه كنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین