پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۳۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تزریق کنندگان واکسن اسپوتنیک بعد از تزریق طبق پیش‌بینی، عوارض خفیف داشتند و غیر از این عوارض دیگری در آن‌ها مشاهده نشده است.
شعار سال: «کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به عوارض تزریق واکسن کرونا‌ی اسپوتنیک v بر روی تزریق کنندگان طی دو روز گذشته بیان کرد: عوارضی که پیش‌بینی می‌شد، عوارض خفیف و جانبی در بعضی افراد بود مثل سایر واکسن‌ها که چنین عوارض خفیفی به خصوص در تزریق واکسن‌های مشابه دیده شده است.

وی ادامه داد: این چند هزار نفری که در دو روز اخیر تزریق داشتند، بعضا دچار تب خفیف یا بی‌اشت‌هایی خفیف، سردرد یا کوفتگی و علائم شبه سرماخوردگی شدند که علائم خفیفی است و علائم دیگری نداشتند.

جهانپور افزود: البته با توجه به مطالعات قبلی روی چند صد هزار نفری که در کشور‌های دیگر مثل روسیه، آرژانتین و مکزیک و یا سایر کشور‌ها انجام شده، این عوارض بین تزریق کنندگان تفاوت چندانی نداشته است و این روند تزریق ادامه خواهد داشت.

وی گفت: افرادی که واکسن دریافت می‌کنند، بعد از ۲۱ روز باید دوره دوم واکسن را دریافت کنند که بعد از آن کارت و گواهی واکسیناسیون دیجیتال علیه کرونا برای آن‌ها صادر خواهد شد.

جهانپور در پاسخ به این سوال که آیا محموله‌ی دوم همچنان برای کادر درمان کرونای بیمارستان‌ها استفاده می‌شود؟ افزود: بله، تا زمانی که همه‌ی خط مقدم درمان و گروه‌های کارکنان سلامت که در معرض خطر هستند، واکسینه نشوند و همچنین به گروه‌های پرخطر مثل سالمندان و جانبازان مقیم آسایشگاه واکسن تزریق نشود، به مرحله بعد یعنی واکسیناسیون بقیه گروه‌ها نخواهیم رفت.

وی ادامه داد: این واکسیناسیون عملا از کارکنان و پزشکان بخش‌های مراقبت ویژه ICU در ۶۳۵ بیمارستان شروع شد و در روز‌های آینده هم ادامه دارد و بعد از آن محموله‌ای دوم که شامل صد هزار دوز و آماده برای ارسال است، وارد کشور می‌شود و البته ورود واکسن به تهران، امروز قطعی نیست.

جهانپور با اشاره به واکسیناسیون در قم  بیان کرد: واکسیناسیون از قم شروع نشده و همزمان در ۶۳۵ بیمارستان کشور آن هم در بخش آی‌سی‌یو کرونا شروع شد و اولین تزریق هم در بیمارستان امام خمینی تهران انجام شد و هیچ کجا زودتر یا دیرتر انجام نخواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۲۴ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۳۷۴۷۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
0
بازم خداروشکر که تا الان مرگی از تزریق این واکسن گزارش نشده و مردم ایران با ایمان راسخ خودشون به کادر درمان این واکسن رو با جان و دل میزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین