پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه امروز صنعت داروسازی کشور به سطح بسیار بالایی رسیده است، گفت: تعهد صنعت داروسازی کشور به کیفیت و استاندارد بی‌نظیر است و هیچ‌وقت ندیده‌ایم که در این صنعت کیفیت، فدای کمیت شود.
شعار سال: علیرضا زالی در جریان بازدید از کارخانه اکتوورکو افزود: تاسیس اکتوورکو توسط مرحوم مصطفی نراقی در پیش از انقلاب و زمانی که حضور شرکت‌های چندملیتی در ایران پررنگ بود و رقابت زیادی وجود داشت، نشان‌دهنده بی‌باکی و حس وطن‌دوستی ایشان است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مجموعه‌هایی مانند اکتوورکو بیشتر استفاده کرد، توضیح داد: رسیدن به استانداردهای جهانی در صنعت داروسازی سختگیرانه‌تر شده است. از سوی دیگر ارتباط تعاملی علمی با شرکای خارجی با وجود دشواری‌های سیاسی ضروری است و بدون استفاده از تجربیات جهانی، پیشرفت در صنعت دارو کار سختی است. اینکه شرکت اکتوورکو با تعدادی از شرکت‌های با وجاهت بین‌المللی در همکاری است، بسیار ارزشمند است و باعث انتقال دانش فنی به کشور می‌شود و این کار نباید متوقف شود.

وی افزود: جوانگرایی اتفاق ارزشمند دیگری است که در اکتوورکو رخ داده است و می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

زالی با اشاره به اینکه وابستگی به واردات مواد اولیه دارویی یکی از نقاط ضعف صنعت داروسازی کشور است که باعث شده ارزبری زیادی به کشور تحمیل شود، گفت: امیدواریم اکتوورکو که بخشی را برای تولید مواد اولیه دارو راه‌اندازی کرده است، در این زمینه قوی‌تر عمل کند. اینکه اکتوورکو در حدود ۱۵ حوزه درمانی فعال است، اتفاقی عالیست و البته جایگاه اکتوورکو می‌تواند بسیار بیشتر از جایگاه فعلی باشد.

وی گفت: داروهای بایوهازارد یکی دیگر از نقاط ضعف صنعت داروسازی کشور است که البته برخی شرکت‌ها به این حوزه ورود کرده‌اند و به نظر من اگر شرکتی در این زمینه ورود نکند از رقابت عقب می‌ماند بسیاری از داروهای جدید از مسیر بایوهازارد وارد بازار می‌شوند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: بار بیماری‌ها باید در نقشه‌ای مشخص شود تا سرمایه‌گذاران با دیدی بهتر در حوزه تولید داروها ورود کنند. به عنوان مثال آسم، بیماری‌های ریوی و COPD در سال‌های آتی یکی از بیماری‌های اصلی در ایران خواهند بود. در حوزه سرطان هم الگوهای ابتلا در ایران و جهان تغییر کرده است. ما می‌توانیم در قالب تفاهم‌نامه‌های علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خدمت صنعت داروسازی و از جمله اکتوورکو باشیم. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیشترین حجم تولید خدمات درمانی را در بین همه دانشگاه‌های علوم پزشکی به خود اختصاص می‌دهد.

او با اشاره به اینکه کرونا یک بیماری پیچیده است که ریشه‌کنی آن فعلا منتفی است، توضیح داد: تا مدت‌ها با این بیماری دست در گریبان خواهیم بود و تازه در حال دیدن جهش‌های ویروس کرونا هستیم. بنابراین کار شرکت‌های داروسازی در حوزه کرونا ادامه‌دار و مستمر خواهد بود. در انتظار امواج بعدی کرونا هم هستیم و آمار کاهشی فعلی را نباید نبینیم. از سوی دیگر با وجودی که هیچ داروی درمان قطعی برای کرونا نداریم اما خوشبختانه آنچه در حال حاضر در دنیا برای درمان کرونا نسخه می‌شود در ایران نیز نسخه می‌شود و از این نظر کمبودی نداریم مانند داروهای رمدسیویر، فاویپیراویر، ایورمکتین و ...

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر خرید واکسن‌های کرونا از منابع معتبر تاکید کرد: برای رسیدن به ایمنی جمعی و شکستن زنجیره بیماری کرونا، چاره‌ای جز واکسیناسیون نداریم. واکسیناسیون باعث کاهش قابل ملاحظه تعداد مرگ‌ومیر و ابتلای ناشی از کرونا خواهد شد. کرونا در بهترین حالت ممکن در نهایت از حالت پاندمیک به حالت اندمیک تبدیل خواهد شد و بنابراین باید هم واکسن تولید داخل و هم واکسن خارجی داشته باشیم و از ظرفیت‌های بخش خصوصی هم برای تامین واکسن استفاده کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فانا، تاریخ انتشار ۲۴ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۳۳۰۸، phana.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین