پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۵۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۳
قاضی‌زاده هاشمی گفت: در روز‌های آخر عمر این دولت اصرار بر واگذاری است، اگر هم قرار است چنین اتفاقی بیفتد باید حداکثر ۲۰ درصد سهام آن‌ها عرضه شود که به شاکله کلی مدیریتی دو باشگاه آسیبی وارد نشود.

شعار سال:احسان قاضی‌زاده‌هاشمی در مورد اینکه وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی کار واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در مراحل پایانی می‌دانند و آیا مجلس امیدوار است که این اتفاق بیفتد، اظهار داشت: خصوصی سازی یک قانون براساس سیاست‌های اصل ۴۴  و واگذاری بنگاه‌هایی که شرایط واگذاری به مردم را دارند، است.
 
وی افزود:‌حکم قانونی هم ۲-۳ بار آمده، هم در بوجه سنواتی و هم در بودجه سال ۹۹ علی الخصوص راجع به استقلال و پرسپولیس آمده بود. اتفاقی که در بودجه ۹۹ افتاد این بود که واگذاری باید در قالب سهام خُرد،  به صورت بلوکی و در بلوک‌های متعدد باشد. یعنی به صورت ۲۰ درصد ۲۰ درصد. حکم دیگری را در بودجه سنواتی سال‌های قبل داشتیم. این پیشنهاد شد که در بودجه ۱۴۰۰ به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ بیاید.
 
نماینده مجلس گفت: ما مخالفت کردیم بابت اینکه در آن پیشنهاد شده بود با سهام بیش از ۵۰ درصد. نه به صورت سهام خرد، بلکه به صورت کلی و اینکه یک فرد بیاید آن را بردارد. موجب نگرانی شده بود شرایطی که برای باشگاه‌های دیگر افتاد و آ‌ن‌ها به ورطه نابودی کشیده شدند برای این دو باشگاه هم به وجود بیاید. با این وضعیت مخالف بودیم که برای یک فرد یا یک شرکت خاص باشد.  پس بنای خصوصی برای سهام خرد به صورت واگذاری در بورس است که آحاد مردم بتوانند سهام این دو باشگاه را خریداری کنند و ان شاالله مرحله به مرحله عرضه می‌شود.
 
قاضی‌زاده تصریح کرد: اینکه خوشبین هستم یا نه این دو باشگاه شرایط خاصی را سپری کردند. شرایطی در مورد حساب‌های مالی دو باشگاه، برندینگ، اماکن،   زمین‌های ورزشی و امکاناتی که وجود دارد. متاسفانه دیون این دو باشگاه هنوز کامل شناسایی نشده، هر از گاهی یک نفر شکایت می‌کند  و حکمی در محاکم داخلی یا بین المللی بر علیه این دو باشگاه می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: طبعا در خصوصی سازی اول باید میزان درآمد و بدهی این دو باشگاه مشخص شود. یعنی باید شفاف و ریز به عدد تا ریال آخر مشخص باشد. اما در مورد این دو باشگاه واقعا کسی نمی‌تواند ادعا کند که همه چیز شفاف و مشخص شده است. دولت اصرار دارد این حکم را اجرا کند. ما خواهان اجرای خصوصی سازی هستیم، اما با شفافیت، دقت، صراحت، بدون عجله و قانونمند کار کردن. ولو به این صورت که در وضعیت اول به صورت ۲۰ درصد سهام که دچار حاشیه‌های گسترده و اجتماعی و مردمی و اتفاقات ناگوار نشوند که بعدا افسوس بخوریم چرا چنین اتفاقی افتاد.
 
نماینده مجلس با اشاره به نقش دولت عنوان کرد: دولت این تکلیف را می‌توانست در این چند سال انجام بدهد، اما در شب آخر و روز‌های آخر عمر این دولت اصرار بر آن است. تاکیدمان این است که اگر هم قرار است چنین اتفاقاتی بیفتد حداکثر ۲۰ درصد سهام آن‌ها عرضه شود که به شاکله کلی مدیریتی دو باشگاه آسیبی وارد نشود.
 
قاضی‌زاده هاشمی  که با برنامه شب‌های فوتبالی مصاحبه می‌کرد، در مورد اینکه آیا مسیر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روشن است، اظهار داشت: برخی از موضوعات ظرف حداقل یکسال گذشته روشن و برخی واگذاری‌های به لحاظ امکانات ورزشی و مسائل مالی در بورس انجام شده است. اما آنقدر که وزارت ورزش به دنبال واگذاری این دو باشگاه است برخی از کارشناسان بورسی که با من هم تماس داشتند هنوز ابهامات مالی را نسبت به این واگذاری وارد می‌دانند. به نظرم باید کارشناسان حوزه مسائل مالی و محاسباتی نظرات دقیق‌تر و کارشناسانه تری بدهند. کار را با عجله انجام ندهند تا شاهد خسارات زیان باری برای آینده این دو باشگاه شاهد نباشیم.

تعداد بازدید : 3


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  دانشجو، تاریخ انتشار:  25 بهمن  1399  ، کدخبر: 912021، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
از ابتدا هم ميدونستم عده اي ميخواستن با بورسي كردن اين دو تيم خواسته خصوصي شدن شون رو له كنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
اين اتهامات هميشه در پستو باقي ميمونه و مرد عادي ازش سر در نميارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین