پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی جمهوری اسلامی ایران از تأیید صلاحیت بیش از یکهزار و 800 شرکت دانش‌بنیان و رفع مشکل ضمانت‌های بانکی شرکتها خبر داد.

شعار سال: حمیدرضا شاهوردی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز صندوق نوآوری و شکوفایی را اصلی‌ترین منبع تامین سرمایه شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: از یک هزار و 800 شرکت دانش بنیان تایید صلاحیت شده، حدود یک هزار و 350 شرکت به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کرده و طرح‌ها و پروژه‌هایی را ارائه کرده‌اند که بخشی از آنها در دست بررسی است.

به گفته وی حدود 875 طرح و پروژه ارائه شده از سوی یکهزار و 350 شرکت مراجعه کننده به صندوق، بررسی و مشخص شده است که آیا منابع و تسهیلاتی برای آنان اختصاص می‌یابد یا خیر و مابقی نیز در دست بررسی است.

شاهوردی از تصویب اعتبار و تسهیلات برای بیش از 600 شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و اظهار کرد: میزان مصوبات وامی و اعتباری ما حدود 250 میلیارد تومان است که در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد و بعد از تخصیص نیز، تامین اعتبار متناسب با پیشرفت پروژه امکانپذیر خواهد بود.

وی به برخی دیگر از مهمترین فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد که از مهمترین آنها می توان به ارائه بسته تسهیلاتی برای شرکت‌های صادر کننده دانش‌بنیان، ارائه بسته حمایت از فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات سرمایه‌ای آنان و ... اشاره کرد.

وی از تصویب بسته حمایت از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مجتمع‌های فناورانه خبر داد و گفت: این موضوع نیز در حال اجراست.

شاهوردی با اشاره به بحث ضمانت‌نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: این موضوع نیز در روزهای گذشته حل و فصل و تعیین تکلیف شده است. در حال حاضر با معرفی صندوق و از طریق دو بانک مطرح کشور، ضمانت‌نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش‌بنیان صادر می‌شود و قبل از این، سیستم بانکی کشور برای شرکت‌های شبیه دانش‌بنیان که سرمایه کم و ریسک بالایی داشتند، اقدام به صدور ضمانت‌نامه نمی‌کرد.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز سطح این نمایشگاه را فراتر از سطح متوسط نمایشگاه‌های مشابه در سایر استانها دانست و گفت: نمایشگاه امسال، مبین شور و شوقی است که در این استان وجود دارد و این اشتیاق به صورت کامل هم در تمامی مسؤولان استان و هم در شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به خوبی دیده می‌شود.

با اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار 23 آبان 1394، كد مطلب: 94082313512: www. Isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین