پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی اخیر ایجاد شده در کشور گفت: نظام این دست اقدامات را تأیید نمی‌کند، اما چرا باید مسئولان قوه مجریه نسبت به مطالبات به حق مردم در مسائل اقتصادی و معیشتی آنقدر بی‌تفاوت باشد که اتفاقاتی از این جنس نیز رقم بخورد.
شعار سال: «علیرضا نظری» نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی درباره توهین اخیر برخی افراد در راهپیمایی ۲۲ بهمن به رئیس جمهور گفت: آنچه که در روز ۲۲ بهمن در اصفهان رقم خورد در راهبرد نظام جمهوری اسلامی جایی ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز در مسائل مشابهی که پیش از این نیز در کشور رخ داده بود موضع صریح و آشکار خود را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه اتفاقی که رقم خورد در جهت‌گیری‌ها و مطالبات نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد ادامه داد: با این حال باید از نگاه دیگری که به ماجرا ورود کنیم؛ چرا باید مسئولان قوه مجریه نسبت به مطالبات به حق مردم در مسائل اقتصادی و معیشتی آنقدر بی‌تفاوت باشد که مردم را در شرایط عسر و حرجی قرار دهد که ممکن است واکنش‌ها یا پرخاش‌گری‌هایی از این جنس نیز رقم بخورد.

نظری ضمن نادرست و غیرقانونی دانستن این عمل اظهار کرد: نظام این دست اقدامات را تأیید نمی‌کند، اما کوتاهی‌های دولت در حوزه معیشتی مردم نیز محکوم است و این موضوع از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بار‌ها گوشزد شده، اما دولت گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات مردم که از زبان نمایندگان و از طریق تریبون مجلس یا تذکر شفاهی و کتبی ارائه می‌شود، ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بناست به یک امری پرداخته و آن را پیگیری کنیم باید به زمینه‌ها و ریشه‌های آن نیز توجه کنیم ادامه داد: باید بررسی شود که چرا دولت با بی‌عملی، بی‌تدبیری سوءمدیریت و حتی در مواردی با خیانت در بخش‌هایی، کاری کنند که موجب نارضایتی مردم شود.  

وی افزود: پرداختن به ریشه‌ها باعث می‌شود متوجه شویم که عملکرد ضعیف و کاملا منفی دولت در بخش‌های مرتبط با زندگی مردم و موضع‌گیری‌های دولت در بخش‌های مختلف موجب سرخوردگی مردم و درنتیجه رفتار‌هایی مشابه آنچه رخ داد شده است.

نظری رفتار دولت و رسانه‌های همسو با دولت در جریان اخیر را در جهت منحرف کردن افکار عمومی دانست و اظهار کرد: همانگونه که آقای روحانی پیش از این اعلام کرده بودند که ما اگر کاری هم بلد نباشیم، اما جنگ و عملیات روانی را به خوبی بلدیم، واقعیت آن است که شخص آقای روحانی و تیم جنجالی عملیات روانی ایشان استاد جنحال‌آفرینی و ایجاد بلوا در کشور و حاشیه‌سازی برای به فراموشی سپردن مطالبات واقعی مردم هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه‌سازی‌های رئیس جمهور در سال‌های اخیر گفت: شخص رئیس جمهور چند صباحی با بیانات کاملا غیرقانونی و مسئله‌دار عملا به ملتهب کردن فضا و حاشیه‌سازی می‌پردازند؛ برای مثال در یکی از این موارد اعلام کردند که کسی نمی‌تواند برای دولت تعیین تکلیف کند.

نظری ادامه داد: شنیدن این قبیل حرف‌ها از کسی که خودش مدعی حقوق‌دان بودن است و سال‌ها در نظام جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف کشور صاحب مسئولیت‌های کلیدی و حساس بوده غیرقابل قبول بوده و هیچگونه توجیهی ندارد.

وی ادامه داد: به نظر می‌آید مأموریت رئیس جمهور و افراد کنار وی که استاد جنگ روانی و حاشیه‌سازی هستند، این است که امروز به جای پاسخگویی به مطالبات واقعی مردم، که عملا جوابی برای آن‌ها ندارند، با جنجال‌آفرینی و حاشیه‌سازی فضا را از متن به حاشیه ببرند تا بلکه در سایه این فرافکنی، این چند صباحی که تا پایان دولت باقی مانده را به نحوی سپری کنند و پاسخگوی خواسته‌های مردم نباشند.

نظری با اشاره توهین‌های مکرر رئیس جمهور و همچنین روزنامه‌های اصلاح‌طلب و همسو با دولت به منتقدان و مخالفانشان اظهار کرد: ما در کشور یک ضعفی داریم که مسئولات بلافاصله پس از آنکه در جایگاهی قرار می‌گیرند، خود را مصون از هرگونه تعقیب، محاکمه و مجازاتی می‌بینند و در واقع آن‌ها فعال مایشاء می‌شوند و به خودشان اجازه می‌دهند هرکسی در خارج از چارچوب دولت اعم از مسئولان نهاد‌های دیگر و مردم را زیر سؤال ببرند یا به آن‌ها اهانت کنند و از الفاظ ناشایست استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در مقابل اگر کسی کوچکترین انتقادی به آن‌ها انجام دهد جنجال‌ها به پا کرده و رسانه‌های برون‌مرزی و همچنین شبکه‌های در اختیار آن‌ها و روزنامه‌های زنجیره‌ای که در خدمت آن‌ها هستند انعکاس گستره‌ای به آن موضوع در سطح کشور می‌دهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: اگر بناست با تخلف و جرمی برخورد شود، باید با تمام اقسام جرم و تخلف در هر سطحی برخورد صورت گیرد و بهتر آن است که برخورد با تخلفات از مسئولان متخلف آغاز شود و پس از آن به سراغ مردم عادی برویم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۲۷ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۲۰۶۴، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
عملكرد دولت اصولگراي شما تا الان چي بوده؟ چه دستاوردي به غير از خفقان و سركوب صداي مردم داشتيد؟ تو دولت روحاني خيلي چيزا نبود قبول اما قبول كنيد رسانه ها ازاد تر از احمدي نژاد بودن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین