پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس گفت: مافیای محصولات کشاورزی از سوی عده‌ای خاص در کشور درحال گسترش است.
شعار سال:

ولی‎الله نانواکناری نماینده مرد بابلسر و فریدونکنار در مجلس درباره حضور مافیا در بازار برنج اظهار کرد: مطمئنا اگر بخواهیم آمار روشن و شفافی را نسبت به وجود مافیا در بازار مواد غذایی از جمله برنج ارائه دهیم باید به این موضوع اشاره کنیم که متاسفانه امروز جریانی نامعلوم در بحث عدم صادرات محصولات کشاورزی ایران و در مقابل واردات محصولات خارجی وارد عمل شده است.

وی افزود: امروز مافیای چای، شکر، برنج و حتی کیوی در شمال کشور به نحوی شکل گرفته است که قابل کنترل نیست به گونه‌ای که متأسفانه دلالان عرصه کشاورزی اجازه نمی‌دهند که محصولاتی همچون کیوی صادر شود و جلوی صادرات آنها را می‌گیرند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با اشاره به اینکه مافیای موجود در عرصه مواد غذایی با هدف ضربه زدن به تولیدات کشور شکل گرفته‌اند خاطرنشان کرد: بدون شک دولت به عنوان متولی اصلی  حمایت از بخش تولید کشور باید در این حیطه وارد عمل شود و فکر جدی را برای بخش کشاورزی و صنعت کشور اتخاذ کند.

نانواکناری با بیان اینکه قیمت برنج درحال حاضر بسیار مناسب است، تأکید کرد: روند اتخاذ شده پیرامون قیمت برنج از سوی برنجکاران سبب شده است تا در شرایط فعلی قیمت مناسبی برای این محصول وجود داشته باشد امری که دولت را از خرید برنج به دلیل قیمت بالا معذور داشته است زیرا دولت تنها در زمانی که قیمت برنج پایین باشد این محصول را از کشاورزان خریداری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم که دولت باید در حیطه واردات برنج تدبیر جدی را اتخاذ کند و تنها در فصل هایی که واردات این محصول صورت گیرد که به کشاورزان آسیب نرسد.

نماینده مرد بابلسر و فریدونکنار در مجلس تصریح کرد: واردات برنج در مقطع فعلی که خوشبختانه کشاورزان ما محصولات پرباری داشته‌اند قابل قبول نیست و بدون شک به ضرر برنجکاران محسوب می‌شود از این رو اتخاذ یک تدبیر درست و با رویکرد حمایت از بخش تولید کشور در این مقطع امری جدی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 26 مهر95 ، کد مطلب:232563 www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین