پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون در واکنش به حضور ژوله در سریال جدید شبکه سه و عذرخواهی او به خاطر رفتار‌های گذشته‌اش با تلویزیون، گفت: بجای آنکه بعضی‌ها از کوچه پس کوچه‌های پشتی تلویزیون و با باج‌دهی وارد این عرصه شوند، تلویزیون از هنرمندان متعهد استفاده کند.
شعار سال: جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون درخصوص برنامه سازی در تلویزیون و مشکلات پیش روی برنامه سازان گفت: تلویزیون به لحاظ برنامه سازی، مدیریت و اجرا و همچنین ساختاری که در آن سیطره دارد، دچار معضلات و مشکلاتی است. اما دانستن درست این مشکلات، معضلات و ارزیابی کارشناسانه آن و ارائه راهکار‌های برون رفت از این بحران‌ها برای تلویزیون کاری تخصصی است. در واقع کسانی که می‌خواهند تلویزیون کشور براستی رسانه‌ای ملی و مردمی شود، با همراهی و همگامی و ایجاد مسیری روشن و شفاف برای جامعه، اقدام به برنامه سازی برای تلویزیون می‌کنند.

وی ادامه داد: تلویزیون به دلایل مختلف از جمله داشتن مخاطبان گسترده، با نظرات و سلیقه‌های مختلف و متنوعی روبرو است. اما ضمن اینکه می‌باید برنامه سازی و برنامه ریزی بلند مدت آن عمدتا بر مبنای خاص و نظر مردم صورت گیرد و گاه برخی از قشر‌های اجتماع و منتقدان و رسانه‌ها به بعضی برنامه‌های آن انتقاد می‌کنند؛ این انتقاد‌ها از سر منافع یا گروه گرایی یا غرض ورزی، سودخواهی و باج گیری نیست.

این منتقد سینما و تلویزیون افزود: در همین امتداد بعضی از هنرمندان حرفه‌ای به دلایل زیاد از جمله مسائل شخصی و برنامه‌های سلیقه‌ای تلویزیون در این رسانه امکان فعالیت را ندارند و یا، چون سابق نمی‌توانند فعال باشند. این می‌تواند به دلایل مختلف از جمله مسائل مادی برخی هنرمندان و تلویزیون باشد.

آذین ادامه داد:، اما در همین عرصه ما شاهد برخی برخورد‌ها از جانب عده‌ای برنامه ساز یا سازندگان آثار تلویزیونی چه برنامه‌های سرگرمی و تفریح و چه سریال‌ها در تلویزیون هستیم که دلیل واکنش‌ها و برخورد‌های آن‌ها مسائل تلویزیونی و یا تامین نظرات مردم و فرهنگ سازی در تلویزیون نیست. معمولا این عده تا آنجایی خود را به منتقدان و معترضان روال تلویزیون نزدیک می‌کنند که منافع آن‌ها تامین شود و درواقع به خاطر رسیدن به سود و منفعت است که به جرگه منتقدان تلویزیونی می‌پیوندند.
 
تلویزیون با اتخاذ راهکار‌های تاکتیکی مناسب برای تولید برنامه‌های ملی و مردمی از هنرمندان کاربلد استفاده کند

جبار آذین در خصوص حضور مجدد امیر مهدی ژوله در تلویزیون و سریال «چوب خط» که با عذرخواهی مصنوعی این بازیگر همراه بود، گفت: ما در چند سال اخیر بویژه ماه‌های گذشته شاهد برخی برخورد‌ها از سوی کسانی هستیم که پیشتر در تلویزیون کم و بیش فعال بودند و یا حتی در عرصه تولیدات سریالی یکه تازی می‌کردند. اما به دلایل مختلف از جمله تغییر مدیریت‌ها و سلیقه‌ها و استفاده از گروه‌های جدید، گروه‌های قدیمی کمتر امکان فعالیت در تلویزیون به دست آوردند، اما همین عده بجای آنکه سعی در نوآوری و خلاقیت داشته باشند و با ارائه مضامین و برنامه‌های مناسب، تامین کننده نظرات تلویزیون و مردم باشند از زاویه اعتراض به تلویزیون در سدد گرفتن امتیاز برمی آیند.

وی ادامه داد: نمونه این جریان یکی از هنرمندانی است که مدت هاست در عرصه تولید سریال‌های تلویزیونی فعال بوده و تا توانسته از زاویه منافع شخصی به تلویزیون هجمه کرده است. اما به محض اینکه به دلیل کوتاه آمدن یا باج دهی برخی مدیران تلویزیون مجددا پای او به این رسانه باز شده تغییر ماهیت و موضع داده و این نوع برخورد‌های نازیبا و ناپسند که نمونه‌ای از برخورد‌های منافقانه است نشان دهنده آن است که متاسفانه بعضی نه تنها با خود بلکه با مردم و دستگاه‌های فرهنگ ساز جامعه که با پول این مردم اداره می‌شوند، صادق و روراست نیستند.

آذین در پایان گفت: به هرحال تلویزیون می‌تواند با اتخاذ راهکار‌های استراتژی و تاکتیکی مناسب در جهت تولید برنامه‌های ملی و مردمی از هنرمندان کاربلد و توانا استفاده کند بجای آنکه بعضی‌ها از کوچه پس کوچه‌های پشتی تلویزیون از راه‌های ضابطه و رفاقت با برخی‌ها وارد این عرصه شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دانا، تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۷۱۲۶۸۳، www.dana.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین