پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
سازمان ملل و بسیاری از گروه‌های مدنی و حقوق بشری به کشور‌های ثروتمند هشدار می‌دهند که تلاش برای جذب بیشتر واکسن و احتکار آن در نهایت به نفع خود این کشور‌ها هم نیست؛ اینکه کشور‌های برخوردار به شهروندان خود واکسن بزنند، اما بیش از ۱۰۰ کشور جهان هنوز واکسنی برای کرونا نداشته باشند، هیچ کمکی به پایان همه‌گیری نمی‌کند و ویروس دوباره در همه جا پخش خواهد شد.
شعار سال: در حالی که در برخی کشورها کار تزریق واکسن کرونا به سرعت پیش می رود، در سایر کشورها چنین نیست. در سرزمین های فقیرتر خبری از واکسن نیست. ۱۳۰ کشور در حال حاضر فاقد دوز می باشند. این امر از وجود نابرابری در جهان حکایت دارد و در عین حال باعث نگرانی هایی نیز می شود.
چه بسا که بدون وجود طرحی برای واکسیناسیون جهانی هیچ کشوری نمی تواند در امان بماند. در رابطه با ایتالیا باید گفت که علاوه بر کندی کارزار واکسیناسیون در داخل کشور، کمبود واکسن در آفریقا نیز باعث نگرانی می شود.
در جهان تعداد ۱۳۰ کشور هنوز واکسن دریافت نکرده اند. دبیرکل سازمان ملل به ذکر این موضوع پرداخت. صحبت از کشورهای فقیری ست که از ابزارها و نیز پول لازم برای پیوستن به کارزار واکسن برخوردار نیستند. به همین علت طرح کوواکس ایجاد شد که شامل برنامۀ جهانی برای تهیۀ واکسن ضد کرونا است که هدفش توزیع برابر واکسن در میان تمامی کشورهاست.
در مجموع تعداد ۱۹۰ کشور به آن پیوستند. هدفی که باید درخلال سال به آن دست یافت اعطای بیش از دو میلیارد دوز به کشورهای فقیر می باشد. اگر بخواهیم به مصونیت گله ای در سطح جهانی برسیم این یک هدف لازم به شمار می آید. در غیر این صورت حتی کشورهایی که در حال حاضر کارزار واکسیناسیون در آنها به خوبی پیش می رود نیز به مخاطره می افتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین