پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۱۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
سخنگوی اجرایی قانون جدید چک در بانک مرکزی اعلام کرد: در قانون جدید چک، فرایند صدور چک و نیز شرایط دریافت دسته چک تغییر کرده است.
شعار سال : آمنه نادعلی زاده گفت: رنگ این چک‌ها صورتی و بنفش رنگ است و عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است.» بر روی آن درج شده است.

وی افزود: برای تخصیص دسته چک‌های جدید به متقاضی آن‌ها، فرد نباید چک برگشتی و احکام قضائی مانند ورشکستگی و بدهی و ... داشته باشد.

به گفته نادعلی، شرایط صدور چک نیز تغییر کرده است. به این معنا که مشتری دسته چکی را که از بانک دریافت می‌کند، برای صدور، ضمن تکمیل فیزیک چک، باید اطلاعات مربوط به «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» را نیز در سامانه صیاد ثبت کند.

وی بیان کرد: از طرفی گیرنده چک نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کرده و ضمن استعلام موارد، اطلاعاتی را که در سامانه صیاد ثبت شده، با اطلاعات مندرج در برگه چک مقایسه و در صورتی که مشکلی نداشت، مراتب تأیید خود را اعلام کند.

سخنگوی اجرایی قانون جدید چک افزود: چک‌های جدید نباید در وجه حامل صادر شوند، و نام گیرنده باید در متن چک درج و کدملی او نیز در سامانه صیاد ثبت شود؛ ضمن اینکه در انتقال چک نیز، گیرنده چک برای انتقال آن به نفر دیگر، باید به سامانه صیاد مراجعه و کدملی گیرنده جدید را در این سامانه ثبت کند.

وی خاطرنشان کرد: گیرنده جدید نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کند و از صحت کدملی خود که در این سامانه درج شده، اطمینان حاصل و سپس چک را تأیید و دریافت کند.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین ، تاریخ انتشار 18 اسفند ۹۹، کد خبر: 1493539 ، khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین