پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۲۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
رامین پاشایی گفت: کلاهبرداران از طریق تبلیغات در فضای مجازی اقدام به فروش یا کلاهبرداری می‌کنند. افراد در خرید‌های اینترنتی همزمانی دریافت کالا و پرداخت هزینه را مدنظر قرار دهند. بیعانه پرداخت نشود، بلکه پرداخت پول منوط به اخذ کالا و تایید اصالت جنس انجام شود.
شعار سال: طی یکسال اخیر به دلیل شیوع کرونا میزان استفاده از خریدهای آنلاین افزایش یافته است. این نوع خرید نیازمند کسب آگاهی است. از سوی دیگر هر از گاهی افرادی سودجو تماس‌هایی با افراد گرفته و با این جمله که در قرعه کشی بانک یا مسابقه تلویزیونی برنده شده‌اند مبادرت به خالی کردن حساب افراد می‌کنند.
 
در فروردین سالجاری سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه بالغ بر 20 هزار همیار سایبری داریم که از طریق سایت پلیس فتا با ما در ارتباط هستند، گفت: 70 درصد وقوع جرائم در حوزه سایبر به علت عدم توجه کاربران به ملاحظات و توصیه‌های امنیتی اتفاق می‌افتد .

در دی سالجاری، هم سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفته است بیشتر جرم‌های فضای مجازی امسال مثل همیشه به جرایم مالی، کلاهبرداری و فیشینگ مربوط است که در تلاشیم این مشکلات نیز با همکاری بانک مرکزی رفع شود.

سهل انگاری افراد تنها دلیل دسترسی مجرمان سایبری به حساب بانکی

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره نحوه رفتار افراد شیادان به بهانه برنده شدن در یک مسابقه تلفنی در تلویزیون یا قرعه کشی بانک‌ها گفت: مجرمان سایبری از طرق مختلف به ویژه سهل انگاری افراد به حساب آنها دسترسی پیدا می‌کنند.

او افزود: برنده شدن در مسابقات تلویزیون مستلزم ثبت نام افراد در مسابقه است. شماره‌های تماس سازمان صدا و سیما مشخص است. برای مثال فعالان در صدا و سیما از شبکه اجتماعی واتساپ با مخاطبان تماس نمی‌گیرند.

چگونگی خریدی امن در فضای مجازی را بیاموزید

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: مردم ما به خریدهای اینترنتی علاقمند هستند. اغلب افراد برای فعالیت در صفحه‌های شخصی، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌هایی در شبکه‌های بومی و غیر بومی مجوز ندارند. خرید از آنها احتمال ریسک دارد. درضمن روزانه پرونده‌های متعدد به پلیس ارجاع داده می‌شود.

پاشایی ادامه داد: کلاهبرداران از طریق تبلیغات در فضای مجازی اقدام به فروش یا کلاهبرداری می‌کنند. افراد در خریدهای اینترنتی همزمانی دریافت کالا و پرداخت هزینه را مدنظر قرار دهند. بیعانه پرداخت نشود، بلکه پرداخت پول منوط به اخذ کالا و تایید اصالت جنس انجام شود.

افزایش فروش کالای تقلبی در فضای مجازی

به گفته او معمولا لوازم آرایش، گوشی تلفن همراه و ... به وفور کپی یا های کپی آن وجود دارد. در این شرایط برخی از سوء استفاده کنندگان از این ترفند استفاده کرده و جنس اصل را نشان داده و کپی به مشتریان ارائه می‌دهند. در این شرایط افراد قبل از پرداخت هزینه باید از اصالت کالا مطمئن شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: 1149041، www.borna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
در زمينه كلاه برداري هاي مجازي هيچ چيزي به اندازه اگاهي مردم نميتونه اين بزه هارو كاهش بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین