پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
وزیر دادگستری درباره ابلاغیه اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری درباره مبارزه با کالای قاچاق گفت: اصلا این حرف‌هایی که گزارش شده درست نیست. اصلا از قبل چنین چیزی نبوده و ما در خصوص عرضه قرارمان نبود که ورود کنیم.

شعار سال: حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا تعزیرات از این به بعد در بحث مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه ورود نمی‌کند؟ گفت: اصلا کسی چنین حرفی نزده است. اولویت ما از گذشته، مبادی ورودی، شبکه‌های حمل‌ونقل و مراکز تجمع کالاهای قاچاق مثل انبارها و بنکداری‌ها بوده است. الان هم همین را داریم.

وی ادامه داد: اصناف خودشان خواستند بیایند در سطح عرضه فعال شوند و ما استقبال کردیم. امیدواریم که آنها بتوانند در این جهت به ما کمک کنند و مبارزه با قاچاق سریع‌تر و جدی‌تر جلو برود.

وزیر دادگستری درباره اینکه تعزیرات هنوز در طرح‌های مربوط به سطح عرضه حضور دارد؟ گفت: به هر حال اگر اصناف پرونده ای تشکیل دهند و به تعزیرات ارسال کنند، رسیدگی می کنیم. ما توانایی‌هایمان را عمدتا بر مجاری اصلی قاچاق متمرکز کردیم مثل مبادی و مجاری و انبارها و باراندازها. شاید الان نمی‌خواستیم در بحث سطح عرضه حضور پیدا کنیم و علت هم این بود که مجاری اصلی قاچاق مانده است. اتحادیه‌ها و اصناف آمدند و گفتند می‌خواهیم در سطح عرضه ورود کنیم و ما هم استقبال کردیم که به ما کمک کنند.

پورمحمدی درباره اینکه آیا تعزیرات در سطح عرضه همچنان حضور دارد؟ اظهار کرد: به هر حال اگر پرونده تشکیل دهند باید پیش ما بیاورند. ما هرجا که به تخلف برسیم حتما برخورد می‌کنیم. گشت‌ها و بازرسی‌هایمان را روی کالاهای سلامت محور متمرکز کردیم و اولویت ما مسائلی است که با جان و سلامت و بهداشت مردم سروکار دارد.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که می‌گویند آقای جهانگیری اخیرا مصوبه‌ای را برای اجرا ابلاغ کرده و دستور داده فعلا دستگاه‌ها در جهت مقابله ورود نکنند گفت: اصلا این حرف‌هایی که گزارش شده درست نیست. اصلا از قبل چنین چیزی نبوده و ما در خصوص عرضه قرارمان نبود که ورود کنیم. باید گام‌های اولیه را محکم بر می‌داشتیم. وقتی صحبت کردیم، تاکید شد که هماهنگی شود و در بازار تشنج ایجاد نشود. ما هر کاری می کنیم باید سبب افزایش قیمت و تشنج نشود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 29 مهر 1395، کد مطلب: 1217101:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین